בניית חדר בחצר

הרחבת מרחב המחיה שלך: בניית חדר בחצר

הוספת חדר בחצר היא דרך פשוטה ופרקטית שיכולה להרחיב משמעותית את שטח המגורים של נכס, ויש לכך יתרונות ברורים בהרחבת מרחב המחיה של הדיירים. בניית חדר בחצר לא רק ממקסמת את השימוש הפונקציונלי בשטח חיצוני זמין, אלא יכולה גם לספק מקום נוסף לצרכים שונים, כמו משרד ביתי, חדר לילדים מתבגרים, חדר אורחים, חדר כושר ועוד. עם תכנון נכון החלל החדש יכול להיות רב תכליתי ולשרת מטרות שונות. ניתן גם לעצב את החדר החדש כך שישתלב עם הסביבה החיצונית בצורה הרמונית, עם חלונות שמכניסים אור טבעי ויכולים לגרום לחלל להרגיש גדול ופתוח יותר.

בנוסף, התוספת ללא כל ספק מעלה את השווי הכולל של הנכס ובדרך כלל ההשקעה בה היא קטנה יותר מהערך העתידי הצפוי בעת מכירה, כלומר תשואה גבוהה ביחס להשקעה.

 

באנר הנעה לפעולה IPAC

הערכת כדאיות: האם הוספת חדר בחצר מתאימה לך?

ההחלטה האם כדאי לבנות חדר נוסף בחצר תלויה בכמה גורמים:

  • צרכים: השאלה האם משקיעים בבנייה של חדר בחצר רק כהשקעה נדלנ”ית – השקעה להכנסה נוספת כיחידה להשכרה – או האם ישנם צרכים אמיתיים שיש לענות עליהם, כמו צפיפות מגורים וכד’.
  • ערך הנכס: בכל מקרה כדאי לשקול האם הוספת חדר משפיעה על הערך הכולל של הנכס. אם זה מעלה משמעותית את ערך המכירה והופך את הנכס לאטרקטיבי יותר עבור קונים פוטנציאליים, זו עשויה להיות השקעה נבונה. חשוב לדעת שבישראל תוספת מעין זו תמיד מעלה את ערך הנכס ובשיעור גבוה יחסית להשקעה.
  • תוכניות ארוכות טווח: גם אם זו השקעה טובה מומלץ לחשוב מהן התוכניות ארוכות הטווח עבור הנכס. אם מתכוונים להישאר בבית לזמן מה, בניית חדר נוסף יכולה לשפר את חווית המגורים, איכות החיים וכד’. עם זאת, אם שוקלים לעבור בעתיד הקרוב, ייתכן שלא כדאי מאחר ויקח זמן להשגת האישורים, וגם לבנייה עצמה.
  • אישורי בניה: האם ישנם אחוזי בניה פנויים לתוספת או יש צורך בתהליך ארוך ומתיש להשגת היתר לתוספת בניה ואישורים. 
  • תקציב: שיקול חשוב במיוחד; האם עומדת לרשותכם מסגרת תקציבית ריאלית לבניה שלא תעמיס מאד על התוכנית הפיננסית שלכם. בניית חדר בחצר אינה השקעה יקרה, אבל היא כן כרוכה בעלויות עבור אישורים, בנייה, חומרים, שירותי תכנון בניה ועיצוב, ועוד. אם אתם יודעים שהתקציב מתאים ליעדים וליכולת הפיננסית שלכם, אל תהססו!

אפשר לפנות  לייעוץ מאנשי מקצוע, כגון אדריכלים או מנהלי פרויקטים שיכולים לספק תובנות חשובות ולעזור לקבל החלטה מושכלת.

בסופו של דבר, ההחלטה האם לבנות חדר נוסף בחצר צריכה להתבסס על הערכה מדוקדקת של הצרכים, המשאבים, והיתרונות הפוטנציאליים מבחינת מרחב המגורים וערך הנכס.

תקנות והיתרים

בניית חדר בחצר מצריכה היתר בניה. מומלץ לבנות לברר ישירות בעיריה או במועצה המקומית לפני שמתחילים האם התוספת בחצר אינה חורגת מזכויות הבנייה שאושרו בתכנון המקורי של הבית, האם נותרו אחוזי בניה להוספת מבנה בנוי, וכו’.

במידה וכן, צריך להתחיל בתהליך הבירוקרטי של קבלת היתר בניה. היתר הוא אישור מוועדת התכנון והבניה המקומית לפני בניית מבנה חדש, הריסה ובנייה מחדש, ביצוע שינויים במבנה קיים, ועוד. 

הגשת הבקשה להיתר צריכה להיעשות על ידי איש מקצוע (אדריכל או מהנדס) ויש לצרף אליה את תיק התכנון, שרטוטים, מפרטים של ביצוע עבודות הבנייה והפיקוח, אישורים של מכבי אש, חברת חשמל וכד’. תהליך בירוקרטי בכלל, ותהליך לקבלת היתר בניה בפרט, יכול להיות מתיש, לגזול זמן רב, ולעיתים “לך ושוב”, כשיש צורך להוסיף מסמך כזה או אחר. לפני שמסתבכים, כדאי לבדוק חברות המספקות שירותי אדריכלות או הנדסת בניין ומתמחות בהגשה ובהשגת היתרי בניה, שיעשו את זה עבורכם כדי לחסוך זמן, כסף ועוגמת נפש.

יסודות תקצוב: הערכת עלויות ותכנון פיננסי

עלות תוספת חדר בחצר מושפעת ראשית משיטת הבניה שתבחרו. אם זאת בנייה קלה או בנייה מבטון. לכל שיטה היתרונות והחסרונות שלה וטווח העלויות יכול בבנייה קלה להיות בין 3,500 – 2,000 ש”ח למ”ר ללא גימורים, ועד 6,000 ש”ח למ”ר עם גימורים. מחיר בנייה בבטון למ”ר עשוי להיות גבוה יותר ולנוע בין 4,000 – 6,000 ש”ח ללא גימורים ואף יותר עם גימורים.

מעבר לסוג הבניה ישנם גורמים נוספים המשפיעים על העלויות כמו: עלויות בירוקרטיות, גודל החדר, הכנת האתר, הכנה והתקנת תשתיות חשמל, אינסטלציה וכד’, מורכבות תכנונית ועיצובית, גישה ולוגיסטיקה לבניה, סוג החלונות והדלתות גימורים ואביזרים, סך כל עלויות קבלן ועבודה וניהול הפרויקט.

התכנון הפיננסי אמור לכלול את כל רכיבי העלויות ועל פיהם ניתן לבנות מסגרת תקציבית ריאלית..

שיטות בנייה: בחינת אפשרויות לבנייה בחצר

יש מספר שיטות לבניית תוספת חדר בחצר. זו יכולה להיות בנייה מעץ, אך בגלל מזג האוויר והתחזוקה השוטפת הנדרשת למבני עץ לא משתמשים בשיטת בנייה זאת בארץ ושתי השיטות המקובלות ביותר הן בניה קלה ובניה בבטון.

בנייה קלה:

בסיס ויסודות: בבנייה קלה ניתן להסתפק במקרים מסוימים ביציקת משטח בטון לבסיס וגם חפירת היסודות לא צריכה להיות עמוקה מדי

חומרים: כאשר משטח הבטון מוכן מעמידים את מסגרת החדר שעשויה ברזל או אלומיניום ואז מעמידים הקירות, שהם פאנלים שמכינים במפעל ומשונעים לאתר הבניה. הם עשויים מאלומיניום, צמנט או גבס.

עבודה: העבודה הנדרשת לבנייה קלה היא בדרך כלל פחות אינטנסיבית בהשוואה לחומרים כבדים יותר. 

קלות התקנה: חומרים קלים יכולים להיות מהירים וקלים יותר לעבודה.

בידוד ויעילות אנרגטית: בהתאם לאקלים ולמיקום, ייתכן שיהיה צורך, בבניה הקלהה להשקיע בבידוד איכותי כדי להבטיח יעילות אנרגטית ונוחות.

  • יתרונות בניה קלה:

חסכונית: חומרים קלים הם לרוב סבירים יותר מאשר חלופות כבדות יותר כמו בטון. זה יכול לעזור בניהול עלויות הפרויקט הכוללות.

רב צדדיות: בנייה קלה מאפשרת עיצובים אדריכליים והתאמות אישיות שונות, ומספקת גמישות תכנונית.

מהירות בנייה: בנייה עם חומרים קלים היא בדרך כלל מהירה יותר בזכות קלות הטיפול וההרכבה, ומפחיתה את העבודה וזמן הבנייה.

קלות שינוי: קל יותר לשנות חומרים קלים במהלך הבנייה או לקראת שיפוצים עתידיים, מה שהופך אותם למתאימים להתאמה לצרכים המשתנים.

אולי יעניין אותך:

זכויות בניה בית פרטי | תוספת חדר לבית קרקע

דוגמה להקמת חדר בחצר בתהליך בניה

  • חסרונות:

עמידות לאורך זמן: חומרים קלים ​​יכולים להיות פחות עמידים לאורך זמן בהשוואה לחומרים כמו בטון.

עמידות בפני אש: חלק מהחומרים הקלים הם פחות עמידים מבטון לאש, מה שעלול להוות דאגה בטיחותית בהתאם לשימוש המיועד של החדר.

בידוד קול: ייתכן שבנייה קלה לא תספק את אותה רמת בידוד קול כמו בטון, ועלולה להשפיע על הפרטיות ועל בקרת הרעש.

בניית בטון:

יסודות: מבני בטון דורשים בדרך כלל יסודות משמעותיים יותר כדי לתמוך במשקל

חומרים: חומרי בטון כבדים ויקרים יותר מאשר האלטרנטיבות של  בנייה קלה.

עבודה: בניית בבטון דורשת יותר כוח אדם מיומן וציוד מיוחד.

  • יתרונות:

עמידות: מבני בטון ידועים באורך החיים ובעמידותם בפני בלאי, מזיקים וריקבון. הם דורשים פחות תחזוקה בהשוואה לשיטות בנייה אחרות.

שלמות מבנית: בניית בטון מציעה יכולת נשיאת עומס מעולה ויציבות מבנית.

עמידות בפני אש: הבטון הוא מטבעו עמיד בפני אש, ומספק שכבת בטיחות נוספת למבנה ולדייריו.

מסה תרמית: בטון יכול לאגור ולשחרר חום, עוזר לווסת טמפרטורות פנימיות ולשפר את יעילות האנרגיה.

  • חסרונות:

עלויות ראשוניות גבוהות יותר: בניית בטון עשויה להיות יקרה יותר עקב עלויות חומרים, דרישות עבודה וציוד מיוחד.

התאמה אישית: למבני בטון עשויות להיות מגבלות במונחים של עיצוב אדריכלי והתאמה אישית בהשוואה לחומרים קלים.

מהירות בנייה: זמני בנייה בבטון ארוכים יותר מבניה קלה.

דוגמה ליחידת דיור מפוארת בחצר ipac

מסע הבנייה: טיפים לפרויקט בניית חדר חצר

התחלת המסע של בניית חדר בחצר שלך היא פרויקט שיכול להיות מהנה ומרגש או מתיש ומעצבן.. כמה טיפים חיוניים שיעזרו לך להתחיל ברגל ימין:

  • לא לוותר על מחקר שוק  ותכנון.
  • להגדיר מראש את המטרות והיעדים.
  • לקבוע מסגרת תקציב בתבונה.
  • לבחור את המיקום המתאים לחדר החדש, שלוקח בחשבון גורמים כמו אור שמש, פרטיות, נגישות, וכיצד הוא משלים את הבית.
  • לעבוד עם אדריכל או מעצב כדי ליצור קונספט ועיצוב שמתיישרים עם המטרות, ועונה על ההעדפות האסתטיות.
  • להתייעץ עם אנשי מקצוע כמו אדריכלים, מהנדסים וקבלנים שיש להם ניסיון בבניית מבנים דומים. המומחיות שלהם יכולה לחסוך לך זמן, כסף וכאבי ראש אפשריים בהמשך.
  • להשיג את כל ההיתרים הדרושים לפני התחלת הבנייה.
  • לשכור חברה שתפשט תהליכי אישור, תכנון, עיצוב, וביצוע.
  • לשמור על תקשורת פתוחה עם מנהל הפרויקט.
  • להיות גמיש ומוכן להסתגל ולבצע התאמות עם התפתחות הפרויקט. בעיות בלתי צפויות עלולות להתעורר, כך שגישה גמישה יכולה לעזור לך לנווט באתגרים בצורה יעילה.
  • לתעד הכל! כולל חוזים, הסכמים, קבלות, וכל שינוי שנעשה במהלך תהליך הבנייה.
  • לא לפחד לחגוג אבני דרך במסע הבנייה והתקדמות שנעשתה לאורך הדרך. זה יכול לעזור לשמור על ההתלהבות והמוטיבציה.
  • להישאר סבלניים כי בניית חדר בחצר היא פרויקט שדורש זמן.

עשה זאת בעצמך האם זה אפשרי?

אומרים “שאין דבר העומד בפני הרצון” כלומר אם תחליטו לבנות חדר בחצר בכוחות עצמכם, יש לשער שתוכלו בסופו של דבר לעשות את זה. 

השאלה המתבקשת היא האם כדאי? האם יש לכם את הזמן להקדיש לכל שלבי התהליך? האם אתם יכולים לקרוא תוכניות אדריכליות ולהפוך אותן לעבודה בשטח? האם יש לכם את הידע למשא ומתן עם ספקים? ועוד ועוד ועוד.

לא סתם אנשים מעדיפים כיום לשכור חברה שנותנת שירותים מא’ ועד ת’ ומאגדת תחת קורת גג אחת את כל מה שצריך לבנייה קלה וחלקה, שעונה על הצרכים שלך: תכנון אדריכלי ועיצוב פנים, הגשה והשגת היתר בניה, מנהל פרויקט שמלווה את העבודה, מהנדס קונסטרוקטור ומפקח בנייה; הכל כדי לאפשר לך להתפנות לחייך וליהנות מהתוצאות.

מה למדנו בכתבה:

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

חברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה הוקמה על מנת לתת שירות להוצאת היתרי בניה. החברה הוקמה לתת מענה מקצועי מהיר ויעיל לתושבים למימוש והוצאת זכויות הבניה בנכס שבבעלותם.

אנו בחברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה מבינים ויודעים את צורכי הלקוח ומיישמים את הצרכים תוך כדי תכנון מיטבי של הבניה המבוקשת. חשוב לנו לתת מענה אמין בהליך הוצאת ההיתר, לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו, ככל שתלוי בנו, ולתת שירות יוצא דופן ללקוחות.

לינקים שימושיים:

אודות | הצוות שלנו | גוגל | פייסבוק

פגישת יעוץ ואבחון הכוללת בדיקה ראשונית הינה ללא עלות