תכנון תקציב בניה – הכתבה שתעשה לכם סדר

בין אם מדובר בפרויקטים של שיפוץ או כל סוג אחר של בניה – תכנון התקציב הוא חלק בלתי נפרד מהעניין. תכנון תקציב בניה מועיל לקבלנים ושאר אנשי המקצוע המעורבים בפרויקט, והוא בעצם מסייע להם להבין פחות או יותר מהן הציפיות שלנו, כך שיוכלו בהתאם לתכנן את עבודתם באופן יעיל הרבה יותר.

מעבר לכך, אומדן תקציב בניה בתהליך שיפוץ עוזר לנו להיערך מראש לכל העלויות הצפויות, והוא גם עוזר לנו לקבל החלטות מושכלות באשר להמשך הפרויקט. אולם, בעוד כי אין עוררין על כך שמדובר בתכנון שהוא חשוב מאוד, עלינו קודם כל להבין איך לעשות זאת נכון – ועל כך החלטנו להסביר לכם במהלך הכתבה הבאה. 

אייפק - תמונה ראשית - תכנון תקציב בניה

תכנון תקציב בניה – החשיבות של תכנון נכון עבור הפרויקטים שלנו

כמו כל פרויקט אחר, גם פרויקט בניה הופך להיות הרבה יותר יעיל בהינתן תכנון נכון, ולשם כך קודם כל נצטרך להבין איך לתכנן את התקציב. הנה כמה דוגמאות לחשיבות של תכנון נכון עבור הפרויקטים שלנו:

  • להקל על קבלת הלוואה וגיוס מימון – אם נצטרך הלוואה כזו או אחרת על מנת לממן את הפרויקט שלנו, נצטרך כמובן קודם כל להציג תקציב מפורט או פירוט עלויות לבנקים ולשאר החברות המציעות מימון. לכן, תכנון תקציב בניה הוא חלק בלתי נפרד מהעניין – בכל מקרה בו נצטרך לקבל הלוואה או לגייס מימון עלינו קודם לכן לעבוד עם תקציב מסודר.
  • להיערך מראש לכל העלויות הצפויות – אומדן תקציב עוזר לנו להיערך מראש לכל אותן עלויות הצפויות לנו במהלך הפרויקט. התקציב אמור לכלול את כל ההוצאות הצפויות, החל מהתשלום לכל אנשי המקצוע המעורבים ועד לרכישת חומרי גלם מתאימים. כל פרויקט הופך להיות פשוט יותר במידה ואנו נערכים אליו כמו שצריך – ולשם כך עלינו קודם לכן לערוך תכנון תקציב בניה בצורה נכונה.
  • שליטה מלאה בפרויקט – כאשר אנו עובדים עם תקציב מסודר אותו תכננו מראש, אנחנו מקבלים שליטה מלאה על הפרויקט שלנו, ואנו מודעים היטב לכל המתרחש. כך נדע בדיוק כמה אנחנו מוציאים ועל מה.

אינפוגרפיקה חשיבות תכנון נכון עבור הפרויקטים שלנו ipac

איך מכינים אומדן תקציב בניה? שלבים עיקריים

שלבים תיאור
מחקר מקדים ועלויות ראשוניות לפני שנתחיל בפרויקט, הרי שעלינו לתכנן היטב תקציב – ולפני כן עלינו לערוך מחקר מעמיק אודות כל העלויות הנלוות, כולל רכישת הקרקע עצמה, גובה המיסים שנצטרך לסיים לרשויות, אגרות וכיוצא בכך.
מאפייני הבית בשלב זה נבין פחות או יותר מהם מאפייני הבית הכלליים לפי החזון שלנו ולפי הדרישות שלנו, וכמובן בהתאם לפי מה שמותר לנו לבנות בהתאם לחוק. שימו לב – תקציבי התכנון בדרך כלל יהיו עלויות קבועות, כאשר אלו נאמדות בהתאם לגודל ומאפייני הבית.
תוספות רצויות לבית אחרי שתכננו תקציב ראשוני ובסיסי, והבנו מהם מאפייני הבית – עלינו לבחור תוספות לבית שלא נרצה לוותר עליהן, וכמובן לכלול אותן בתקציב. זה לא משנה אם תרצו להוסיף בריכה לבית החדש שלכם, או בכלל מערכת בית חכם – הרי שכל זה אמור להופיע בתקציב בצורה מסודרת כך שנוכל לקחת זאת בחשבון בבוא העת.
על מה אפשר לוותר? לבסוף כדאי שנערוך רשימה מסודרת של כל הדברים שהם לא בראש סדר העדיפויות שלנו, ובמידת הצורך (אם יהיו בעיות בעמידה בתקציב) בהחלט נוכל לוותר עליהם ללא בעיה. 

כל היתרונות בתכנון מקדים של תקציב מסודר

  • תהליך רגוע יותר – פרויקטי בניה הם דבר מורכב ולא פשוט כלל, ואילו כאשר אנו עובדים עם תקציב מסודר אותו תכננו מראש אנחנו מקלים על עצמנו באופן משמעותי לאורך התהליך. בהינתן אומדן תקציב מסודר איתו נעבוד מראש, נדע בדיוק כמה עולה וכמה נצטרך לשלם על כל דבר, וכך בעצם לא יהיו “הפתעות” לאורך הדרך ונדע כמה נוציא בכל שלב.
  • החלטות טובות יותר – כאמור, חלק בלתי נפרד מתכנון תקציב מסודר עבור פרויקט בניה הוא כמובן לערוך מחקר מקדים אודות עלויות. ובכן, כאשר יש בידינו מידע ברור ועדכני על כל העלויות הכרוכות בפרויקט שלנו, הרבה יותר פשוט לבחור נכון חומרי גלם, שירותים וכמובן גם קבלנים ואנשי מקצוע שתואמים את התקציב שלנו. כך בעצם הרבה יותר קל לקבל החלטות מושכלות שיתרמו לנו להמשך תהליך הבניה.
  • פרויקט איכותי – הפרויקטים המוצלחים ביותר הם אלו שתוכננו בצורה מוקפדת קודם לכן, וכך גם באשר לפרויקט שלנו – בהינתן תכנון מקדים נוכל להפוך את הפרויקט למוצלח ויעיל פי כמה.

יתרונות בתכנון מקדים של תקציב מסודר אייפק שירותי הנדסה ואדריכלות

כמה זמן לוקח לתכנן היטב תקציב בניה?

משך תכנון תקציב בניה משתנה בהתאם ללא מעט פרמטרים, ביניהם גודל ומורכבות הפרויקט וכמובן סוג הפרויקט עצמו. באופן כללי, תכנון תקציב עבור פרויקטים קטנים יותר כמו שיפוץ חדר ספציפי, החלפת ריצוף או תוספת בניה יכול לקחת עד שבועיים. מנגד, כאשר מדובר בפרויקטים גדולים ומורכבים יותר כמו שיפוץ כולל, תוספת בניה גדולה מאוד או אפילו בניית בית חדש מ-0 לעיתים התכנון עשוי לקחת אפילו מספר חודשים.

מי אחראי על התכנון?

בגדול היזם או מנהל הפרויקט אחראים על תכנון התקציב בין היתר, אך אלו עשויים להיעזר באנשי מקצוע שיסייעו להם לעשות זאת, וברוב המקרים הם יעדיפו לעבוד עם חברת הנדסה ואדריכלות עם ניסיון מוכח בכל הנוגע לתכנון תקציב בניה עבור מגוון פרויקטים.

בחירת חברת הנדסה ואדריכלות עם ניסיון – כך תעשו זאת בעצמכם

כאמור, בהרבה מאוד מקרים חברת הנדסה ואדריכלות עם ניסיון בכל הנוגע לתכנון תקציבי בניה בהחלט יכולה לסייע לנו לעשות זאת הרבה יותר טוב. אולם, לפני כן עלינו לוודא כי בחרנו היטב חברה מקצועית ומנוסה, עם רזומה מרשים של עשרות לקוחות להם החברה סייעה במהלך הפרויקט, וכמובן גם לתכנן תקציב מסודר שיעזור להם לבצע את הפרויקט בצורה איכותית יותר.

לכן, עלינו לחפש אחר חברות הנדסה ואדריכלות המתמחות בסוג הפרויקט הספציפי שלנו. אחרי שהגענו לחברה שאנו מתעניינים בשירותיה – הגיע הזמן לפגוש את הנציגים שלה. ניתן לקבוע פגישת ייעוץ ראשונית שאינה מחייבת, וזאת על מנת להבין מי הם אנשי המקצוע אשר עומדים מולנו – והאם נרצה לעבוד איתם.

בחירת חברת הנדסה ואדריכלות עם ניסיון - אינפוגרפיקה אייפק

מה למדנו בכתבה:

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

חברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה הוקמה על מנת לתת שירות להוצאת היתרי בניה. החברה הוקמה לתת מענה מקצועי מהיר ויעיל לתושבים למימוש והוצאת זכויות הבניה בנכס שבבעלותם.

אנו בחברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה מבינים ויודעים את צורכי הלקוח ומיישמים את הצרכים תוך כדי תכנון מיטבי של הבניה המבוקשת. חשוב לנו לתת מענה אמין בהליך הוצאת ההיתר, לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו, ככל שתלוי בנו, ולתת שירות יוצא דופן ללקוחות.

לינקים שימושיים:

אודות | הצוות שלנו | גוגל | פייסבוק

פגישת יעוץ ואבחון הכוללת בדיקה ראשונית הינה ללא עלות