משרד אדריכלות

איך לבחור משרד אדריכלות איכותי לפרויקט שלכם

בחירת משרד האדריכלים האיכותי והמתאים לפרויקט שלכם היא החלטה משמעותית. הבחירה צריכה להישען על בדיקה של רמת הניסיון, הסגנון והגישה המקצועית והאסתטית של המשרד, הקשבה ללקוח, והשירות הכולל. ניתן להיעזר בנקודות הבאות:

  • כדאי להתחיל בחיפוש משרדי אדריכלים איכותיים, עם נוכחות חזקה בתחום, בעלי גישה שמדברת אליכם.
  • שימו לב לפרויקטים קודמים שיעזרו לכם להבין את הסגנון של המשרד, איך המומחיות שלהם באה לידי ביטוי, אופי הפרויקטים שהם השלימו בהצלחה.
  • תנו דגש על הניסיון של המשרד המוצא חן בעיניהם, במיוחד עם פרויקטים הדומים לפרויקט שלכם שעומד על הפרק. ניסיון רחב בתחומים מגוונים חשוב במיוחד ככל שמדובר בפרויקט משמעותי ומורכב.
  • בדקו מה אומרות ביקורות והמלצות של לקוחות קודמים. זה ייתן לכם פרספקטיבה ותמונת מצב לגבי שביעות רצון. תוכלו להסיק מכך גם לגבי עמידה בהבטחות והתאמה לציפיות הלקוחות.
  • התאמה אישית חשובה לא פחות מהרמה המקצועית. קבעו פגישת התרשמות. כדאי להגיע מוכנים ולהסביר יותר על הפרויקט שלכם, העדפות, שאיפות ורצונות. התאמה אישית ביניכם לבין אנשי צוות המשרד מהווה התחלה טובה לכל עבודה משותפת.

במידת האפשר, בקרו פיזית בכמה מהפרויקטים שהושלמו על ידי המשרד כדי לקבל רושם ברור ומובהק על איכות ואופי עבודתם.
זמינות ללקוח עשויה להיות חסרת תחליף. לכן, בחרו חברה שאתם מרגישים בנוח לפנות ולשוחח עם הצוות שלה, תרגישו שישנה הקשבה ויהיה שיתוף פעולה פורה לאורך כל הפרויקט.

באנר הנעה לפעולה IPAC

תהליך העבודה עם משרד אדריכלות – השלבים המרכזיים

כדאי להבין כבר בשלב הזה מהם השלבים המרכזיים של תהליך העבודה הצפוי:

  1. ייעוץ ראשוני – בשלב זה משוחחים עם האדריכלים לגבי החזון והמטרות הכלליות, מה נחוץ לכם, מהו התקצוב, מהן ההעדפות, מה חשוב יותר ומה פחות.
  2. פיתוח קונספט – לאחר היעוץ הראשוני, האדריכלים מפתחים קונספט או קונספטים ראשוניים, שמטרתם לשקף את צרכי ומטרות הלקוח לפי הבנתם. לאחר מכן אפשר לבחור את הקונספט המתאים ביותר.
  3. מקונספט לעיצוב מפורט – שלב זה מרחיב את הרעיון שהתבטא בקונספט והופך אותו לעיצוב מפורט יותר, כלומר יותר ירידה לפרטים.
  4. תוכנית בנייה האדריכלים שלכם יכינו שרטוטים ותוכניות בניה מפורטות.
  5. פיקוח בניה – פיקוח אדריכלי מקצועי על תהליך הבנייה, כדי להבטיח שהתכנון מבוצע בצורה טובה ותוך מענה לבעיות או אתגרים שצצים במהלך העבודות.

חוזה התקשרות מול משרד אדריכלות – על מה חשוב לשים לב

חוזה התקשרות מנוסח היטב דרוש כדי להכין את הקרקע לשיתוף פעולה מוצלח. החוזה נועד להבטיח ששיתוף הפעולה יהיה ברור ומוסכם מבחינה תקציבית, מקצועית ויצירתיות.

  1. על החוזה להגדיר בבירור את השירותים הניתנים על ידי האדריכלים, למשל בנושאי תכנון, שלבי עבודה ותיעוד, פיקוח על העבודה.
  2. על החוזה לפרט לוחות זמנים. צריך להות ברור מהם אבני הדרך והזמנים של שלבי הפרוייקט. צריכים להיות תאריכי לשלבי הביניים וכן לפרויקט כולו.
  3. פירוט עלויות על פי אופי הפרויקט.

חוזה התקשרות מול משרד אדריכלות – על מה חשוב לשים לב - אינפוגרפיקה ֿ אייפק

כיצד נקבעים המחירים והתעריפים של משרדי אדריכלות

עלות שירותי האדריכלות מושפעת מגורמים שונים. למשל סוג התכנון האדריכלי ורמת המורכבות שלו, הגשת בקשה להיתר בנייה, הכנת תוכניות עבודה וביצוע פיקוח בשטח – כל אלה מרכיבים המשפיעים על העלות. גם משך הזמן ולוח הזמנים משפיע על המחיר הסופי. ככלל, זמן סביר ומקובל החל בתכנון הראשוני ועד לסיום הבנייה הוא כשנתיים ימים. יחד עם זאת, משך הפרויקט עשוי להשתנות לפי המציאות בשטח. מקובל כי העלויות נפרסות על פני תקופת התכנון והביצוע. יש לציין כי לצד העלויות הישירות עבור שירותי האדריכלות, ישנן עלויות כגון מיסים ואגרות הקשורות להגשת תוכניות ואישורי בניה וכיוצא בזה.

מה ההבדל בין אדריכל רישוי לאדריכל ללא רישיון?

ההבדל בין אדריכל רישוי לבין אדריכל ללא רישיון איננו מובן מאליו אך זהו פרט חשוב ביותר. אדריכלים מורשים, בעלי רישיון, עברו תהליך מלא של הכשרה והסמכה. תהליך זה מבטיח שיש להם את מלוא הכישורים, הידע המקצועי ואמות המידה שמאפשרים לספק שירותי אדריכלות אמינים. אדריכל רשום הוא מי שקיבל את ההכשרה ולאחר מכן גם נרשם בפנקס האדריכלים. צריך לשים לב שיש אנשי מקצוע כגון הנדסאים או מעצבי פנים, שאינם מוגדרים בתור אדריכלים ואין להם רישיון לעסוק באדריכלות. ככלל, אדריכל ללא רישיון עשויים להיות חסרי רקע מקצועי מספק ולא ניתן להעריך מראש מה תהיה האיכות הביצועית. לכן – בחרו אך ורק אדריכל רשום, בעל רישיון וניסיון מוכח.

האם יש הבדלים בין משרדי אדריכלות גדולים לבין קטנים

למשרדי אדריכלות גדולים יש יותר כוח אדם, לעיתים יותר ניסיון בפרויקטים מגווננים, מומחיותם מקיפה מאוד. זה מאפשר להם לטפל בפרויקטים בקנה מידה גדול או בפרויקטים מורכבים ויוצאי דופן, ביתר יעילות. משרדים גדולים יכולים להציע מגוון שירותים תחת קורת גג אחת, וזה יתרון עבור פרויקטים מיוחדים ופרויקטים בתקציבים מאוד גדולים. מצד שני, משרד אדריכלות קטן עשוי לספק שירותים יותר מותאמים אישית. במשרדים קטנים מקובל לתת שירות בגובה העיניים, עם הרבה תשומת לב לפרטים הקטנים תוך הקשבה ללקוח ועדכון שוטף, לעיתים מזומנות. המשרדים הקטנים עשויים לעבוד מול הלקוחות שיש להם פחות רקע בפרויקטים של בניה. שירות אישי בגובה העיניים עשוי להתאים מאוד ללקוחות שמחפשים מעורבות וזקוקים למישהו שיקשיב להם, יסביר, יפרט, ימצא פתרונות אישיים וכן הלאה.

תמונה לדוגמה של בנייה בצורה אדריכלית - אייפק

כיצד משרד אדריכלות אוסף מידע ועורך מחקר מוקדם

תהליך איסוף המידע וביצוע מחקר מוקדם במשרדי אדריכלות, עשוי להשפיע במידה רבה על טיב העבודה בהמשך. איסוף המידע והמחקר נעשים בשורה של צעדים, כגון:

  1. הגדרת נושא מחקר ומטרתו. הנושא יתאים לתחום המומחיות של המשרד וצרכי הלקוח. זה יכול לכלול למשל היסטוריה אדריכלית בסביבה מסוימת או חידושים בתחום של עיצוב ידידותי לסביבה. צעד זה נועד למקד את המחקר ולעבור מנקודת מבט כללית או רחבה למיקוד יותר ספציפי. בשלב זה ניתן להגדיר שאלת מחקר או כמה שאלות, לקראת השלב הבא.
  2. לאור שאלת המחקר ולאחר חידוד הגדרת הנושא, משרד האדריכלים שוקד על איסוף מידע נוסף ואיתור נתונים רלוונטיים. במהלך שלב זה ניתן לראות למשל התעמקות בתקנות בניה מיוחדות, איתור ואיסוף מחקרים קודמים בנושא, איסוף וריכוז מידע ממאמרים ומכתבי עת.
  3. במידת הצורך, נעזרים באנשי מקצוע נוספים ומומחים חיצוניים, הבקיאים בנושא המדובר ויכולים לתרום לנו.
  4. בשלב זה משרד האדריכלים שוקד על תהליך המחקר וגיבושו, לאור המטרה.

הדמיות ועיצוב אדריכלי באמצעות תוכנות ממוחשבות

תוכנות מחשב לאדריכלים מאפשרות לתכנן, ליצור ולהציג הדמיות מפורטות. כלים מתקדמים כאלה מאפשרים לאדריכלים להציג ללקוחות ייצוג ריאליסטי וברור לעין של עיצוביהם. בנושא זה, כדאי לדעת את הדברים הבאים:

  1. תוכנת מחשב מקצועית מאפשרת להפיק הדמיות מציאותיות במיוחד. יכולת זאת מעניקה ללקוחות את האפשרות להבין היטב איך הפרויקט יראה בסופו של תהליך.
  2. כלים כאלה מאיצים את תהליך העיצוב, וכף מאפשרים לבצע שינויים ותוספות במהירות גבוהה למדי.
  3. לתוכנות מתקדמות רמת דיוק גבוהה בהצגת שרטוטים אדריכליים והדמיות. הדיוק והפירוט מקלים על שלבי הביצוע במהלך הפרויקט ויכולים למנוע תקלות ושגיאות.
  4. בעזרת תוכנה ייעודית ניתן להציג את המבנה בסביבות שונות, לצד אביזרי נוי, בשילוב תאורה, גינות מעוצבות וכדומה.
  5. התוכנות יכולות לשמש כלי עזר נוח לשיתופי פעולה בין אדריכל למהנדס ולעיתים כלי לשיתוף עם מנהלים של צוותי עבודה בשטח. ניתן להוסיף הערות ודגשים תוך כדי תכנון ובמהלך העבודה.

אולי יעניין אותך:

תוכניות אדריכליות | עיצוב בית מודרני

ניהול משרד אדריכלות – אתגרים ופתרונות אפשריים

ניהול משרד אדריכלות צריך להביא בחשבון אתגרים ופתרונות שונים. על קצה המזלג, נוכל להזכיר כמה עקרונות. אחד האתגרים המרכזיים הוא איזון נכון בין התהליך היצירתי לצד העסקי והאדמיניסטרטיבי. משרדי אדריכלות צריכים לשלב בין הרצון ליצירתיות וחופש יצירתי לבין התנהלות עסקית מחושבת, תוך עמידה בתקציבי עבודה. אתגר נוסף כולל צורך בלימוד מתמיד והבנת החידושים בתחום. למידה בלתי פוסקת גוזלת זמן, אבל היא חשובה ביותר בתחום זה.

פתרונות אפשריים:

  • לצד תהליכים יצירתיים, פיתוח אסטרטגיה עסקית שכוללת תכנון פיננסי, ניתוח שווקים, שירות לקוחות.
  • שימוש בכלים טכנולוגיים בניהול פרויקטים, ניהול קשרי לקוחות, שיווק.
  • יצירת שיתופי פעולה מעניינים ופוריים עם אדריכלים, מעצבים, מהנדסים ומומחים בענף. כל זה לצורך קידום מקצועי, פיתוח יצירתי והפריה הדדית.
  • פיתוח צוות העובדים במשרד, כלומר עידוד צוות המשרד ל”הגדלת ראש”, פיתוח אישי, למידה, יצירתיות ושיתופי פעולה בעבודה לרווחת הלקוחות והמשרד.

אחריות מקצועית של אדריכלים

אדריכלים נדרשים לעמוד בסטנדרטים מקצועיים גבוהים, על רקע חשיבותם בתכנון ובניית מבנים למגורים, מסחר, מבני ציבור ועוד. רישוי מקצועי נועד להבטיח שהאדריכלים מצוידים בכל הכישורים הדרושים ובידע המקצועי, שמאפשרים לעצב מבנים שימושיים, יפים וכמובן בטוחים.
האחריות המקצועית בתחום זה ממלאת חלק חשוב מהגדרות התפקיד. מצופה מאדריכלים להקפיד על מקצועיות, יושרה, עמידה בתקני איכות. אי עמידה בכללי האחריות המקצועית עלולה לגרום לשלילת הרישיון המקצועי ולתביעות משפטיות.

בנוסף, במקרים שבהם אדריכלים לא עומדים באחריות המקצועית, לקוחותיהם עשויים לתבוע פיצוי בגין נזקים הנובעים מרשלנות או אי עמידה בסטנדרטים מקצועיים. תביעה עלולה גם להיות תוצאה של מצב שבו לקוח סבור כי האדריכל לא עמד בתנאי ההסכם שנקבעו מראש. פיצוי לקוחות מחושב על פי מאפיינים כגון היקף הנזק, ההפסד זמן וכסף בגין הוצאות ישירות והוצאות הנוספות שנגרמו ללקוחות.

פיצוי לקוחות עשוי להינתן בעקבות מעשה או מחדל של האדריכל. הפיצוי מביא בחשבון את עלות התיקון, צורך בתכנון נוסף, עלויות בנייה והיבטים נוספים לפי העניין. זו הסיבה שכל משרד אדריכלות רציני רוכש ביטוח אחריות מקצועית שנועד לפצות את הלקוחות במקרה הצורך. כמובן שמשרד אדריכלות מקצועי ישאף להקטין כמה שיותר אי ההבנות לאורך התהליך וישאף לספק את הפתרונות הטובים, האיכותיים ומקצועיים, לשביעות רצונו של הלקוח.

Ipac – משרד האדריכלות עם הצוות המקצועי והמנוסה ביותר

Ipac, משרד אדריכלות והנדסה בעל צוות מקצועי ומנוסה, מספק מגוון רחב של שירותי אדריכלות והנדסה. החברה ידועה במומחיותה בתחומי פעילותה, פרויקטים בהנדסה, אדריכלות ותכנון, תכנון וביצוע של תוספות בנייה, רישוי עסקים, בניה חדשה, טיפול בטופס 4 ועוד. צוות אנשי המקצוע המיומנים מקפיד על שירות באיכות גבוהה, בהתאמה לצרכי הלקוח ולפי אופיו של כל פרויקט. מחויבות זו למצוינות מעמידה את Ipac כמשרד בעל מוניטין ומוערך בתחמו.

למה כדאי לבחור ב- Ipac כמשרד האדריכלות שלכם

בחירת ב-IPAC לפרויקט האדריכלי שלכם מעמידה לרשותכם צוות של אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים. צוות המשרד מחויב לאיכות בכל פרויקט, מול כל לקוח. אנשי הצוות חיים ונושמים את מקצועות ההנדסה והאדריכלות. לרשותכם פתרונות בבניה חדשה, שיפוצים, רישוי עסקים ועוד. ב- IPAC מובטחת ירידה לפרטים הקטנים, שירות אישי לאורך כל הדרך, חדשנות ויצירתיות תוך חיבור אישי עם הלקוח.

מה למדנו בכתבה:

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

חברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה הוקמה על מנת לתת שירות להוצאת היתרי בניה. החברה הוקמה לתת מענה מקצועי מהיר ויעיל לתושבים למימוש והוצאת זכויות הבניה בנכס שבבעלותם.

אנו בחברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה מבינים ויודעים את צורכי הלקוח ומיישמים את הצרכים תוך כדי תכנון מיטבי של הבניה המבוקשת. חשוב לנו לתת מענה אמין בהליך הוצאת ההיתר, לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו, ככל שתלוי בנו, ולתת שירות יוצא דופן ללקוחות.

לינקים שימושיים:

אודות | הצוות שלנו | גוגל | פייסבוק

פגישת יעוץ ואבחון הכוללת בדיקה ראשונית הינה ללא עלות