עיצוב בית מודרני

אז למה הכוונה שאומרים עיצוב מודרני?

עיצוב מודרני מייצג את הגישה המדגישה קווים נקיים, אלמנטים עיצוביים מינימליסטיים, ושילוב חָלַק של צורה ותפקוד. זאת, במטרה ליצור זרימה אוורירית בין חללי מגורים, ושפע של אור טבעי, באמצעות חלונות גדולים ודלתות זכוכית, כדי להציף פנים הבית, לחסוך בעלויות אנרגיה לתאורה, וליצור קשר חזק עם החוץ. 

בנוסף לאסתטיקה העכשווית, עיצוב פנים מודרני נותן עדיפות לקיימות וליעילות אנרגטית, ומשלב תכונות ידידותיות לסביבה, כמו מכשירים חסכוניים באנרגיה, חומרים מתכלים וכד’.  הוא מדגיש לעתים קרובות אינטגרציה של טכנולוגיה חכמה, שמאפשרת שליטה במערכות תאורה, אבטחה וכד’. 

עיצוב מודרני, בסופו של דבר, הוא חגיגה של הווה ועתיד.

באנר הנעה לפעולה IPAC

עיצוב בית מודרני – איך לעשות זאת נכון?

כדי ליהנות מעיצוב בית מודרני, יש לאמץ מספר אלמנטים מרכזיים:

  • קווים נקיים ומינימליזם – עיצוב פנים מודרני מתחיל עם קווים נקיים ולא מבולגנים, וגישה מינימליסטית. מומלץ להמעיט בפרטים ולהימנע מקישוטים מוגזמים. פשטות היא עיקרון ליבה של עיצוב מודרני.
  • תוכניות קומה פתוחות תכנון ועיצוב בתים מודרניים יכללו לרוב תוכניות קומה פתוחות, היוצרות תחושת מרווח וזרימה בין החדרים. פעמים יש צורך להסיר קירות מיותרים כדי לקדם מרחב מגורים פתוח ומחובר.
  • חלונות גדולים ואור טבעי עיצוב מודרני משלב חלונות גדולים, לעיתים מהרצפה עד התקרה, ודלתות זכוכית, כדי למקסם את האור הטבעי.
  • פלטות צבעים ניטרליות העיצוב מתבסס על צבעים ניטרליים כמו לבן, אפור, וגווני אדמה בפלטה העיקרית. גוונים אלו יוצרים רקע משלים לאלמנטים עיצוביים מודרניים.
  • חומרים מלוטשים החומרים של העיצוב המודרני אמורים להעניק תחושה מלוטשת ומודרנית. לדוגמה זכוכית, פלדה, בטון ועץ טבעי, או כל שילוב ביניהם. 
  • ריהוט מינימליסטי גם הרהיטים מעוצבים בקווים פשוטים, פונקציונליים, ולעתים קרובות עם דגש על נוחות. פריטים עם קווים נקיים, ומשטחים לא מעוטרים, עובדים היטב בעיצוב בתים פרטיים בסגנון מודרני.
  • שילוב טכנולוגיה חדישה שילוב טכנולוגיות לבית חכם כולל מערכות תאורה, אבטחה, תקשורת וכו’, לנוחות ויעילות אנרגטית. 
  • עיצוב פונקציונלי עיצוב מודרני מתעדף פונקציונליות וארגון, ולכן הוא יציע פתרונות אחסון השומרים על המרחב נקי מבלגן.

אפשר לעצב לבד אך עדיף להתייעץ עם מעצב פנים שיקשיב, יבין, יציע ויבצע את העבודה בזריזות וביעילות. כך אפשר לחסוך זמן וכסף.

שלב התכנון

שלב התכנון הוא השלב הראשוני והמכריע בעיצוב הבית. במהלכו, בעלי בתים ומעצבים עובדים יחד כדי להגדיר את הסגנון הרצוי ואת הצרכים, המטרות והדרישות של הפרויקט:

שלב התכנון בעיצוב בית מודרני - אינפוגרפיקה

שלב העיצוב

  • סכימה של העיצוב: פיתוח תפיסת עיצוב מפורטת שמתארת את הפריסה הכוללת, ואת היחסים המרחביים והאסתטיקה בין חלקי הבית. 
  • פיתוח העיצוב: לאחר שבעלי הבית אשרו את העיצוב הסכמטי, הגיע הזמן להתמקד בפרטים. כולל חידוד שרטוטים אדריכליים, ציון חומרים וגימורים, ויצירת מודלים תלת מימדיים כדי לעזור להמחיש את הפרויקט.

שלב הביצוע

שלב הביצוע הוא המקום שבו התוכניות הופכות למציאות:

  • רכש: לאחר שהעיצוב אושר, מתחיל הרכש של החומרים, כמו גופי תאורה, אביזרים וריהוט המתאימים לקונספט העיצובי. הרכש כולל הזמנת פריטים, מעקב אחר משלוחים ותיאום עם ספקים.
  • חומרים וגימורים: המעצב בוחר חומרים וגימורים לקירות, רצפות, תקרות ומשטחים נוספים, כמו גם צבעים, ציפויי קיר, חומרי ריצוף, אריחים ומשטחים. 
  • אלמנטים בעיצוב מותאם אישית: אם הפרויקט כולל אלמנטים עיצוביים בהתאמה אישית, כגון ארונות מובנים, מדפים או פריטי ריהוט ייחודיים, המעצב יעבוד עם אנשי מקצוע מתאימים כדי ליצור פריטים אלו בהתאם למפרט העיצובי.
  • בנייה והתקנה: אם נדרשים שינויים מבניים או שיפוץ, מעצב הפנים יעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הקבלנים ואנשי המקצוע כדי להבטיח שהתוכנית מבוצעת בצורה מדויקת; הוא גם יפקח על התקנת ריצוף, גימורי קירות, אלמנטים מותאמים אישית ורכיבים אחרים של הפרויקט.
  • סידור וארגון: לאחר סיום הבנייה וההתקנות (אם יש), המעצב ידאג להצבת רהיטים, סידור אביזרים, הוספת יצירות אמנות ובחירת ריהוט רך כגון שטיחים, וילונות וכריות. גימורים אלה מעניקים חיים לעיצוב.

דוגמה לתמונה של עיצוב בית מודרני

עיצוב מודרני חם

ישנם מספר פרמטרים שיכולים לעזור ליצור עיצוב מודרני, כדי שיהיה חם ולא קר ומנוכר.

  • תאורה מומלץ לבחור בנורות בגוון צהוב או נורות חלביות שהאפקט שלהם חמים ונעים.
  • פלטת צבעים כדי לקבל עיצוב בית מודרני חם כדאי שפלטת הצבעים לא תתבסס רק על צבעים לבנים, אלא על צבעים חמים יותר, המשלבים גם צבעי אדמה בגוונים שונים.
  • חומרים החומרים השולטים בעיצוב מודרני הם זכוכית, אלומיניום וכד’. אפשר להוסיף אלמנטים עיצוביים מעץ לשם חיפוי, ארונות, מסגרות וכד’.
  • טקסטיל אמנם בעיצוב מודרני ממעיטים בקישוטים ובתוספות – כדי לשמור על קווים נקיים – אך אפשר לשמור על עקרונות המודרניות גם אם מוסיפים שטיחים, וילונות, כריות וכד’, על מנת להוסיף חמימות ונוחות.

אולי יעניין אותך:

עיצוב פנטהאוזים | עיצוב בתים פרטיים

עיצוב פנים כפרי

עיצוב הפנים של בית בסגנון כפרי מאופיין בדרך כלל באווירה חמימה, נעימה ומזמינה, המשקפת בית בכפר. יש לו מספר אלמנטים מאפיינים:

  • חומרים טבעיים: חללי פנים בסגנון כפרי כוללים לרוב קורות עץ, רצפות עץ וקירות לבנים חשופות, כדי להוסיף חמימות ומרקם לחלל. 
  • פלטת צבעים חמה: עיצוב כפרי יעדיף צבעים בגווני אדמה, ירוק זית, שמנת, חציל ונוספים, שיוצרים אווירה מרגיעה של תחושת קרקע יציבה.
  • ריהוט כפרי: כמו שולחנות חווה, כיסאות ווינדזור וארונות עתיקים; ריהוט מרופד הוא בדרך כלל נוח ונעים.
  • טקסטיל מגוון: בדים רכים, משובצים או בדוגמת ג’ינגהם עבור וילונות, וריפוד, כמו גם טלאים נעימים ושמיכות טלאים.
  • מטבח חווה: המטבח הוא לעתים קרובות המוקד של עיצוב בית בסגנון כפרי. הוא כולל כיור גדול, מדפים פתוחים, ומשטחי עץ. אפשר לצבוע את הארונות בצבעים שקטים, או להשאיר אותם בגווני עץ טבעיים.
  • אח או תנור עצים: אלמנט נפוץ בעיצוב כפרי. הם לא רק מוסיפים חמימות, אלא גם הופכים לנקודת מפגש מרכזית באזור המגורים. 
  • פריטי וינטג’: אפשר לעטר חללי פנים בפריטי עיצוב וינטג’. שלטים מעוותים, כלי חרסינה וכלי מטבח וינטג’, גופי תאורה (למשל נברשות ברזל יצוק), מנורות, כמו עששיות, ועוד. פריטים אלו תורמים לתחושה הנוסטלגית לחיי כפר.
  • פריטים מסיבים טבעיים: סלסלות נצרים, כיסאות קש, ושטיחים העשויים מסיבים טבעיים, משמשים כדגשים של עיצוב פנים בסגנון כפרי, ותורמים לאווירה נינוחה ורכה.

עיצוב הפנים של בית בסגנון כפרי מגלם תחושת נוחות, פשטות וחיבור לעבר. הוא מבטא את היופי של החיים הכפריים, ויוצר סביבה חמה ומזמינה, שמקבלת בזרועות פתוחות את הדיירים והאורחים כאחד.

תמונה של עיצוב פנים כפרי

מה ההבדל בין עיצוב בית מודרני לעיצוב בית רגיל?

ההבדל הוא בסגנון ובגישה שלהם. עיצוב בית מודרני מדגיש קווים נקיים, אסתטיקה מינימליסטית, חללים אלגנטיים ולא עמוסים; בעיקר פונקציונליים ופשוטים. 

עיצוב בית רגיל, לעומת זאת, כולל מגוון רחב יותר של סגנונות, כמו למשל קלאסי, בוהמייני, ואף אקלקטי – תערובת של טקסטורות ופלטות צבעים מגוונות. 

בעוד שעיצוב מודרני ידגיש חללים פתוחים, עיצוב בית רגיל יכלול לרוב אלמנטים דקורטיביים, כגון פיתוחים מורכבים, ריהוט עתיק וטקסטיל מעוצב. 

הבחירה בין סגנונות עיצוב אלו תלויה בהעדפות אישיות, כאשר עיצוב מודרני שם דגש על מינימליזם ופונקציונליות עכשוויים, בעוד עיצוב רגיל יהיה בלי עקרונות ברורים אך מותאם לטעמם האישי של בעלי הבית.

למי מתאים עיצוב בית מודרני?

יש שיאמרו שעיצוב של בית מודרני מתאים בעיקר להייטקיסטים, אך לא רק להם. הוא מתאים לכל מי שאוהבים אסתטיקה נקיה ומינימליסטית, פונקציונליות ופרקטיות, למי שחובבים טכנולוגיה, לעירוניים, שגם אם הם גרים במרחב קטן, מעדיפים תחושה של חלל פתוח, ולכל מי שסגנון מודרני מדבר לליבו ולטעמו.

עיצוב בית מודרני הוא רב תכליתי וניתן להתאים אותו לצרכים ולטעמים של מגוון רחב של לקוחות ומשפחותיהם. הוא יכול להתאים לכל מי שמחפש סביבת מגורים עכשווית ומסוגננת.

איך לבחור איש מקצוע מתאים לעיצוב בית מודרני

כשרוצים לבחור איש מקצוע לפרויקט עיצוב, חיוני לקחת בחשבון את הניסיון, הפורטפוליו וההתאמה שלו לחזון שלכם. כדאי להתחיל בסקר שוק על מעצבי פנים או אדריכלים עם רקע נרחב בעיצוב מודרני, ולהתרשם מפרויקטים קודמים שלהם – כדי לוודא שהסגנון אכן מתאים למה שאתם מחפשים. 

אל תהססו לבקש הפניות או חוות דעת. נסו לקבוע ראיונות “קבלה” לפרויקט כדי לבדוק האם ההיקף, התקציב וציר הזמן המצופה שלכם מתאים להם .

אם אתם מחפשים שותף אמיתי לתהליך המשלב ידע עיצובי חדשני עם מחויבות למצוינות, כדאי לשקול את חברת אייפק לפרויקט עיצוב הבית המודרני שלכם. לחברה רקורד של אספקת פתרונות עיצוב חדשניים ומותאמים, ויכולת להפוך את מה שדמיינתם עבור הבית שלכם – למציאות.

לוגו החברה - IPAC שירותי הנדסה ואדריכול

מה למדנו בכתבה:

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

חברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה הוקמה על מנת לתת שירות להוצאת היתרי בניה. החברה הוקמה לתת מענה מקצועי מהיר ויעיל לתושבים למימוש והוצאת זכויות הבניה בנכס שבבעלותם.

אנו בחברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה מבינים ויודעים את צורכי הלקוח ומיישמים את הצרכים תוך כדי תכנון מיטבי של הבניה המבוקשת. חשוב לנו לתת מענה אמין בהליך הוצאת ההיתר, לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו, ככל שתלוי בנו, ולתת שירות יוצא דופן ללקוחות.

לינקים שימושיים:

אודות | הצוות שלנו | גוגל | פייסבוק

פגישת יעוץ ואבחון הכוללת בדיקה ראשונית הינה ללא עלות