עיצוב דירות קטנות

לאור מחירי הדיור בישראל, אנשים רבים רוכשים כיום דירות יותר קטנות מכפי שהיו רוצים. מציאות כזאת יוצרת אתגרים, אך יש לנו כאן בשורה חשובה. במידה ואתם מתגוררים בדירה קטנה או עומדים לרכוש דירה קטנה, כדאי לכם להבין יותר על עיצוב דירות קטנות ואיזה שינוי גדול לטובה העיצוב הנכון יכול להביא עימו. מחברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה מסבירים כי חלפו הימים שבהם הגודל היווה מכשול בעיצוב הדירה. בשנים האחרונות צצו מגוון פתרונות חדשניים ופותחו קונספטים עיצוביים יצירתיים שמותאמים במיוחד להתמודדות עם אתגרי שטח וגודל. בעזרת חברה מקצועית לצדכם, תוכלו ליישם פתרונות מותאמים אישית ודרכים מדהימות להפוך דירה קטנה לדירה מעוצבת. דירה לא רק יפה מאוד אלא גם פרקטית בהרבה מכפי שנראה במבט ראשון. 

באנר הנעה לפעולה IPAC

 

למקסם את שטח הדירה: רעיונות יצירתיים לעיצוב דירות קטנות

על ידי שיטות יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה, עיצוב פנים דירות קטנות יכול לאפשר לכם למקסם בגדול את שטח הדירה. הנה כמה רעיונות ודוגמאות שיבהירו איך עושים זאת נכון. 

  1. חשבו פתוח – הרעיון הוא למקסם את תחושת מרחב ולהוריד מחסומים מקטיני שטח. למשל הסרת קירות ומחיצות מאפשרת את הגדלת השטח שניתן לשימוש וגם מאפשרת ליותר אור טבעי לזרום פנימה ולייצר תחושת מרווח, מרחב ושפע. 
  2. ריהוט רב שימושי – עיצוב באמצעות פריטי ריהוט מתקפלים או רב שימושיים, מתאים כמו כפפה ליד לצורך עיצוב דירות קטנות. למשל ספת מיטה שתשמש ספת ישיבה ביום, תוכל להפוך למיטת שינה בלילה. שולחנות עבודה תלויים או מתקפלים, יחסכו שפע של מקום. מיטה עילית שמתחתיה פינת עבודה ממקסמת עבורכם של שטח החלל. כמו כן, ריהוט בהתאמה אישית, בייצור לפי דרישה, יוכל גם הוא למקסם את שטח החלל וגם לשפר את עיצוב הדירה. 
  3. פתרונות אחסון מותאמים – נצלו עד למקסימום את החלל בדירה, על ידי חשיבה קדימה. שלבו מדפים וארונות בשיטת “מרצפה ועד תקרה”. כך תקבלו המון מקום אחסון נוסף, מבלי לבזבז שטח רצפה. והבונוס – אחסון לגובה גורם לחדר להיראות גבוה ומרווח יותר. 
  4. דלתות ללא צירים – במקום דלתות רגילות, מעצבים בעזרת דלתות הזזה. הן בעלות עיצוב מודרני, יותר חסכוניות במקום ומגדילות את שטח החדרים. 
  5. אחסון נוסף – השתמשו ברהיטים או נישות מרהיבות, שמשולבים בהם פתרונות אחסון נוספים כגון תאים נסתרים או תאי אחסון תחתיים. 

 

אומנות החיים היפים בחלל זעיר: טיפים לעיצוב דירות קטנות

אם אתם עדיין חוששים שיהיה לכם צפוף בדירה, יש עוד מה לעשות. כדי לחיות יפה ובגדול וליהנות אפילו בחלל זעיר מודרני, תוכלו להיעזר בעוד טיפים בעלי משמעות עיצובית ופונקציונלית. 

  • בחרו צבעים ניטרליים לקירות ולריהוט. 
  • שלבו מראות גדולות בשטח הדירה. 
  • השקיעו בעיצוב תאורה מודרני, שיותאם לסגנון החיים שלכם ולגודל הדירה. 

כל אלה יוכלו להרחיב ויזואלית את הדירה, כלומר זה יגרום לדירה להרגיש מרווחת יותר. שימוש במראות גדולות, בגופי תאורה בפריסה נאותה וצבעי קיר ניטרליים, מביאים עימם אשליה של עומק, מרחב וחלל מוגדל. 

אינפוגרפיקה טיפים לעיצוב דירות קטנות - ipac

פונקציונליות פוגשת סגנון: עיצוב פנים לדירה קטנה בסגנון יפהפה 

פונקציונליות וסגנון יכולים וצריכים להשתלב יחד כאשר על הפרק עומד פרויקט שישפיע על איכות החיים שלכם ביום יום. חשוב לומר כי הפתרונות שלפניכם יכולים להתאים הן לצורך עיצוב דירות קטנות והן לצורך עיצוב יחידות דיור קטנות (לסטודנטים, לזוגות צעירים ולבעלי תקציב מוגבל). 

  1. העדיפו צבעים בהירים, לקירות וברהיטים. הסיבה היא שצבעים כאלה מחזירים יותר אור ויוצרים אשליה חזקה של מרחב.
  2. כדי שהדירה לא תרגיש צפופה, תוכלו לשקול לשלב פריטים מעוצבים ושקופים, מדפי זכוכית, דלתות שקופות וכדומה. תופתעו לגלות עד כמה תרגישו שהדירה נעשית באופן כזה יפה וגם נתפסת כגדולה יותר. 
  3. חפשו פריטים מודולריים או מתקפלים, יפים ושימושיים עבור דירות קטנות וחללים צפופים. אלה יכולים להיות שולחנות אוכל, פינות אירוח ורהיטים מודולריים אחרים, שמעוצבים בטעם שלכם. 
  4. עיצוב תלוי מלמעלה – מועיל ויפה. למשל גופי תאורה צמודי תקרה, אדניות תלויות לקישוט. וגם, הוספת מתלי אחסון מהתקרה או סלסלות משתלשלות, שתמקמו בחדר הרחצה או במטבח. 
  5. השקיעו מחשבה בעיצוב אזורי מעבר בין חדרים, על ידי שימוש בצבעים, מדפים, שימוש בחצאי קירות.  

בעקבות הכתבה שקראת:

עיצוב פנטאהוזים | עיצוב בית מודרני

עיצוב דירה קטנה בתקציב נמוך

התקציב שלכם מוגבל? אל דאגה. עיצוב דירה קטנה בתקציב נמוך, זה לא פשוט אבל אפשרי!  לצורך כך הצטיידו ביצירתיות, תושייה וגישה אסטרטגית (ותוכלו כמובן להיעזר בצוות Ipac שירותי אדריכלות והנדסה, לתכנונים ופתרונות בתקציב שלכם). כמה רעיונות מעשיים לשימושכם: 

  1. התחילו בקביעת תקציב ברור לפרויקט עיצוב הדירה שלכם. הגדירו סדר עדיפויות. 
  2. תוכלו לחסוך לא מעט, אם תבחרו לקנות רהיטים יד שנייה, אונליין או מחנויות יד שנייה. ניקוי ותיקונים קלים והנה – יש לכם רהיטים מרהיבים בניחוח וינטג’ ובמחיר נוח.
  3. היו יצירתיים. למשל סולם עץ ישן יכול להפוך למדף ספרים ייחודי או מתלה למגבות. 
  4. אקססוריז כגון הדפסי אמנות, כריות נוי ווילונות, יתרמו המון לעיצוב יפה, במחירים נוחים. תוכלו להשתמש בפריטים דקורטיביים כגון אגרטלים, פמוטים מעוצבים או מסגרות לתמונות שמוסיפים עיצוב גדול בכסף קטן. 
  5. חשבו מינימליזם. כאשר אתם מאמצים גישה מינימליסטית לעיצוב, יהיה לכם לא רק זול יותר לעצב אלא גם מסודר יותר. זיכרו, סידור הדירה הקטנה באופן שוטף תוך שמירה על חלל הדירה שלכם חופשי מעומס, יוצרים סביבה אסתטית נקייה וגם נעימה לעין. 

דירה קטנה, השפעה גדולה: עיצוב לנוחות ואסתטיקה

העיצוב של דירה קטנה צריך להתייחס ברצינות לנוחות (מבלי לוותר על אסתטיקה). למשל, השקיעו בפתרונות ישיבה נוחים, במזרנים איכותיים, גופי תאורה בגוון נעים לעין. דווקא מכיוון שלא רצוי בדירות קטנות להשתמש ביותר מדי ריהוט, המון אביזרים ועודף אקססוריז, חשוב שמה שקונים יהיה איכותי ונוח. כאשר איכות החיים שלכם בדירה הקטנה או ביחידת הדיור תהיה גבוהה, תרגישו בבית ותיהנו יותר מכל רגע. 

אפשרויות ריהוט חכמות ישדרגו חלל פנים של דירות קטנות

בחירות רהיטים משחקות תפקיד מרכזי בשיפור חווית המגורים שלכם. לכן, שקלו להשקיע בריהוט חסכוני ואיכותי, פונקציונלי וגם כזה שישרת אתכם לאורך זמן וכמובן תוך מקסום שטח הדירה. ספות מיטה, שולחנות אוכל שניתן לפתוח, כיסאות הניתנים לערום אחד על השני כאשר אינם בשימוש. פריטים רב תכליתיים מסוג זה יכולים להתאים לצרכים שלכם מבלי לתפוס מקום מיותר.

איזון בין מינימליזם והתאמה אישית בעיצוב דירות קטנות

השגת האיזון המושלם בין מינימליזם להתאמה אישית היא סוג של אמנות בעיצוב. בעוד מינימליזם מקדם פשטות וחללים מסודרים, התאמה אישית מאפשרת לכם להתאים את העיצוב להעדפות הייחודיות שלכם. השגת איזון זה כרוכה בבחירת רהיטים ועיצובים המשרתים מטרות פונקציונאליות ואישיות כאחד.

רוצים להפוך דירה קטנה ליותר מרווחת, עם עיצוב ותכנון שמתאימים אישית לסגנון החיים שלכם? תנו לניסיון העשיר של Ipac שירותי אדריכלות והנדסה ללוות אתכם בתהליך המרגש והחשוב הזה. חברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה חותרת לחשוף לפניכם עוד מגוון רעיונות, טיפים ועצות לגבי עיצוב דירות קטנות, תוך השגת איזון בין מינימליזם לבין פונקציונליות. הכל בהתאמה לסגנון החיים שלכם, אופי המשפחה והתאמה לתקציב שלכם. לתוכנית עיצוב אישית של בית החלומות שתמיד רציתם, מוזמנים לפנות לצוות של חברת Ipac: קבלו מענה אישי, מקצוע וביצוע אסתטי וממוקד. 

מה למדנו בכתבה:

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

חברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה הוקמה על מנת לתת שירות להוצאת היתרי בניה. החברה הוקמה לתת מענה מקצועי מהיר ויעיל לתושבים למימוש והוצאת זכויות הבניה בנכס שבבעלותם.

אנו בחברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה מבינים ויודעים את צורכי הלקוח ומיישמים את הצרכים תוך כדי תכנון מיטבי של הבניה המבוקשת. חשוב לנו לתת מענה אמין בהליך הוצאת ההיתר, לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו, ככל שתלוי בנו, ולתת שירות יוצא דופן ללקוחות.

לינקים שימושיים:

אודות | הצוות שלנו | גוגל | פייסבוק

פגישת יעוץ ואבחון הכוללת בדיקה ראשונית הינה ללא עלות