עיצוב סלון קטן – כך תוכלו לשדרג את הסלון שלכם

הסלון הוא הליבה של הבית – הוא המקום בו אנחנו מתאספים ביחד עם כל בני המשפחה כאשר מתאפשר לנו לעשות זאת, וככל הנראה זו הנקודה הטובה ביותר עבור מנוחה. כאשר אנחנו רוצים ליהנות מתוכנית הטלוויזיה החדשה בנטפליקס, או סתם רוצים לקרוא ספר טוב ולנוח – אין ספק כי נגיע לסלון.

בהתאם לכך, כמובן שנרצה לעצב את הסלון שלנו בצורה יפה, נעימה ואטרקטיבית. ובכן, בדיוק לשם כך אנחנו כאן. בכתבה זו, נסביר לכם כל מה שצריך לדעת על שדרוג הסלון שלכם, ואיך תוכלו לשדרג גם סלון קטן וכל הסובב סביב נושאים אלו.

אייפק - עיצוב סלון קטן

עיצוב סלון קטן – נקודות והיבטים חשובים

עם קצת יצירתיות ותכנון נכון, וכמובן בהינתן ליווי של חברת אדריכלות עם מומחיות בעיצוב פנים – עיצוב סלון קטן יכול להיות מדהים. אמנם, יש כמה נקודות והיבטים חשובים אותם נצטרך לקחת בחשבון קודם לכן:

  • אתגרים – יש לא מעט אתגרים כאשר מדובר בעיצוב של סלון קטן, אותם נצטרך לקחת בחשבון בתחילת התהליך. קודם כל, חשוב להבין כי אנחנו לא עובדים עם הרבה מקום ושטח – הרי מדובר בכל זאת בסלון קטן. לכן, חשוב להקפיד על עיצוב מרווח ככל הניתן, ולעצב את הסלון בצורה מינימליסטית. לא נרצה להעמיס את הסלון בפריטים ורהיטים, אלא להיפך – ליצור תחושה של סלון מרווח ככל הניתן, ולעבוד עם מה שיש לנו כבר. 
  • שימוש במראות – מראות יוצרות אשלייה של חלל ארוך וגדול יותר, ולכן תמיד נרצה לשלב אותן, בטח במסגרת תהליך של עיצוב סלון קטן.
  • תאורה – כאשר החלל איתו אנחנו יכולים לעבוד הוא קטן, לתאורה יש חשיבות משמעותית – היא תבלוט הרבה יותר. לכן עלינו לבחור נכון את התאורה שלנו, וכמובן לדעת כיצד לשלב אותה בצורה חכמה ודקורטיבית עם שאר האלמנטים העיצוביים בסלון הקטן שלנו, שביחד עם תאורה נכונה יכול להיות הרבה יותר יפה. 

אינפוגרפיקה נקודות והיבטים חשובים בעיצוב סלון קטן ipac

לפני שמתחילים – שלבי התכנון העיקריים

כמו כל פרויקט עיצוב אחר, גם כאן אנחנו מתחילים עם תכנון. תכנון נכון של עיצוב סלון קטן כולל בראש ובראשונה הגדרת צרכים ותקציב. בשלב זה נרצה לתכנן תקציב, וכמובן שנרצה גם לוודא כי אנחנו עומדים בו. בשלב זה נרצה להבין פחות או יותר מה אנחנו צריכים בסלון החדש שלנו, על מה אנחנו לא יכולים לוותר ומהי המטרה העיקרית שלנו בעת השדרוג הזה.

לאחר מכן, נערוך מדידות מדויקות של הסלון ושטחו. נמדוד את האורך, את הגובה ואת הרוחב של הסלון בצורה מדויקת. רצוי גם שניקח בחשבון את המיקום של החלונות, גופי התאורה, שקעי חשמל וכדומה. לאחר מכן נבחר סגנון עיצובי עליו נרצה להתבסס, ואת כל אלו נציג לחברת האדריכלות איתה אנו עובדים עבור המשך הפרויקט.

עשוי לעניין אתכם | רעיונות יצירתיים לעיצוב דירות קטנות >> 

סגנונות עיצוב בהם משתמשים היום

הנה כמה דוגמאות של סגנונות עיצוב מהם כדאי לקחת השראה עבור עיצוב סלון קטן:

סגנונות עיצוב הסבר
סגנון מודרני סגנון שידוע בזכות קווים נקיים ופשוטים, לצד שימוש בחומרי גלם חדשניים. סגנון זה נפוץ במיוחד עבור עיצוב סלון קטן בעיקר מאחר והוא מואר מאוד, ובהתאם לכך הוא גורם לחלל להיראות הרבה יותר גדול. בסגנון זה נרצה לשלב ככל הניתן צבעים וגוונים ניטרליים כמו קרם, לבן ועוד.
סגנון כפרי סגנון כפרי ידוע בזכות תחושה חמימה, שהיא נהדרת עבור סלון ביתי. אם נרצה לעצב את הסלון שלנו בהשראת סגנון כפרי, נקפיד לשלב צבעים בגוונים חמימים יותר כמו בז’, ירוק טבעי, חום וכדומה. בהתאם לכך, נרצה לשלב חומרים טבעיים כמו עץ טבעי, אבן ועוד.
סגנון אקלקטי סגנון אקלקטי בעצם משלב בין כמה סגנונות במקביל, והוא נהדר עבור עיצוב סלון קטן שהעיצוב בו מגוון. כך לדוגמא, נוכל להביא כל מה שטוב בסגנון מודרני מבחינת יצירת אשלייה של מרחב גדול יותר, אך בכל זאת נוכל לשלב רהיטים אותם נהוג לשלב בסגנון כפרי, כך שנוכל ליצור בכל זאת תחושה חמימה, טבעית וביתית.

עיצוב סלון קטן – טיפים נוספים

  • שלבו מוצרי טקסטיל – שילוב של טקסטיל בהחלט יכול להועיל המון עבור עיצוב סלון קטן. טקסטיל מוסיף טקסטורה, חמימות והמון צבע, ואילו כאשר מדובר בעיצוב סלון קטן נרגיש את כל אותם שדרוגים קטנים היטב. ניתן להשתמש בכריות, וילונות ועוד.
  • צמחים – תמיד נרצה לשלב צמחים שונים בבית. צמחים משפרים את העיצוב, והם מוסיפים מעין נימה רעננית לעיצוב החדש של הסלון שלנו.

ולסיכום – עיצוב סלון קטן עם חברת אדריכלות מנוסה

חברת אדריכלות מנוסה שעובדת עם מעצבי פנים מומחים יכולה להפוך את החזון שלנו של עיצוב סלון קטן למציאות, ותוך חודשים ספורים ליצור סלון שאנחנו מאוהבים בו. לכן, במידה ואנחנו רוצים לעצב מחדש סלון קטן, הדבר הטוב ביותר שנוכל לעשות הוא ליצור קשר עם חברה כזו. לאחר תכנון תקציב והגדרת צרכים מפורטת, אנשי המקצוע יעזרו לנו להפוך את החזון למציאות כך שבסיום הפרויקט נקבל סלון חדש לגמרי. 

מה למדנו בכתבה:

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

חברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה הוקמה על מנת לתת שירות להוצאת היתרי בניה. החברה הוקמה לתת מענה מקצועי מהיר ויעיל לתושבים למימוש והוצאת זכויות הבניה בנכס שבבעלותם.

אנו בחברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה מבינים ויודעים את צורכי הלקוח ומיישמים את הצרכים תוך כדי תכנון מיטבי של הבניה המבוקשת. חשוב לנו לתת מענה אמין בהליך הוצאת ההיתר, לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו, ככל שתלוי בנו, ולתת שירות יוצא דופן ללקוחות.

לינקים שימושיים:

אודות | הצוות שלנו | גוגל | פייסבוק

פגישת יעוץ ואבחון הכוללת בדיקה ראשונית הינה ללא עלות