עיצוב פנים למטבח – המדריך השלם לעיצוב ותכנון כמו מקצוענים

תכנון ועיצוב פנים מטבח חדש זהו שלב מאוד מהנה בכל הנוגע לשיפוץ בית או אפילו בניית בית חדש. בשלב זה, נוכל לעצב את מטבח חלומותינו, ואילו המטבח יכול לכלול את כל מה שאנחנו רק רוצים. אמנם, על מנת שנוכל ליהנות משלב זה, ובאמת לתכנן את המטבח שלנו כפי שאנחנו רוצים – עלינו לדעת איך לעשות זאת נכון. בדיוק לשם כך החלטנו להסביר בכתבה זו כל מה שצריך לדעת על עיצוב פנים ותכנון של מטבח חדש.

אייפק - עיצוב פנים למטבח

עיצוב פנים למטבח חדש – איך זה עובד?

תכנון ועיצוב פנים מטבח חדש זהו תהליך מרתק ומהנה מאוד. הנה השלבים העיקריים של התהליך:

שלבים הסבר
הגדרת מטרת התכנון והבנת הצרכים שלנו כמו כל פרויקט אחר, גם כאשר מדובר בתכנון של מטבח חדש אנחנו מתחילים בהגדרה של מטרת הפרויקט, כך שנוכל להבין מהם הצרכים שלנו. בשלב זה נבין מה אנחנו צריכים שהמטבח החדש יכיל, וכמובן ניקח בחשבון את כל אותם שדרוגים שנרצה לכלול.
בחירת אנשי מקצוע מתאימים אחרי שיש לנו חזון עבור הפרויקט שלנו, הגיע הזמן לבחור את אנשי המקצוע שיוכלו לסייע לנו ליצור את מטבח חלומותינו. בשלב זה נבחר מעצב פנים, או אפילו חברת אדריכלות המתמחה גם בעיצוב פנים שיוכלו לסייע לנו להפוך את החזון שלנו למציאות.
תכנון המטבח מבחינה פונקציונלית בשלב זה בעצם נתכנן את המטבח לפרטים – כיצד הוא מעוצב מבחינה פרקטית. נקבע בשלב זה איפה כל אזור במטבח יהיה ממוקם – פינת האוכל, אזור הבישול, אזור האחסון וכיוצא בכך. החלק הכי חשוב כאן הוא לתכנן את המטבח נכון מבחינת השטח והרווחים שלו, כך שיהיה לנו די מקום עבור כל חלק במטבח – מה שיתרום למען חוויה נוחה ומהנה מאוד בכל עת בה נרצה לבשל או לאכול בחיק המשפחה שלנו.
בחירת חומרים בשלב זה אנחנו כבר אמורים לקבל תמונה ברורה מאוד של איך המטבח שלנו אמור להיראות פחות או יותר. בהתאם לכך, הגיע הזמן כעת לבחור את חומרי הגלם והגימורים איתם אנשי המקצוע יעבדו. בדרך כלל, בשלב זה חברת האדריכלות ועיצוב פנים איתה אנו עובדים תמליץ לנו על חומרי גלם וגימורים מסוימים בהתאם לאופי הפרויקט שלנו.
ריהוט עכשיו הגיע הזמן לבחור ריהוט, כמו מזווה, ארונות מטבח ועוד. גם כאן כמובן שנרצה לבחור ריהוט איכותי ככל הניתן.

עיצובים מודרניים למטבח – סוגים שכל אחד צריך להכיר

כשזה נוגע למטבח החדש שלנו, עיצוב הוא שם המשחק – ועל כן אנו אמורים להכיר את כל הסגנונות הקיימים היום. הנה כמה סוגים שונים של עיצובים מודרניים למטבח:

  • עיצוב מינימליסטי – בהתאם לשמו, זהו סגנון עיצוב ששם דגש על פרקטיות ופונקציונליות, וזאת תוך כדי שאנחנו שומרים על מראה אסתטי, אך פשוט מאוד. המטבח יהיה עם מראה נקי, וזאת על ידי שילוב של גוונים פשוטים וניטרליים. בדרך כלל, בעיצובים כאלו עדיף לעבוד עם חומרים טבעיים, ברוב המקרים עם עץ או אבן. 
  • עיצוב תעשייתי – עיצוב תעשייתי זהו סגנון עיצוב מהמם, בו קיים שימוש נרחב באלמנטים גולמיים ובחומרים כמו עץ חשוף, בטון ומתכת. בדרך כלל, אם הלכנו על סגנון העיצוב הזה נרצה לשלב בהתאם צבעים עם גוון כהה ועמוק יותר כמו אפור עכבר, שחור וכדומה. לעיתים אף נוכל להשתמש בגוונים כהים של חום.
  • עיצוב אקלקטי – סגנון העיצוב הזה בעצם מביא לנו את הטוב משני העולמות, ובדרך כלל עיצובים בהשראת הסגנון הזה יכללו שילוב של כמה אלמנטים מכמה סגנונות שונים. כך לדוגמא, נוכל לרהט את המטבח שלנו בסגנון שמתאים בעיקר לעיצוב תעשייתי, אך את הגוונים נוכל לצבוע בהשראת עיצוב מינימליסטי שהוא חמים יותר. חברת אדריכלות ועיצוב פנים מנוסה בהחלט תדע איך ליצור עיצוב אקלקטי מושלם שמדגיש את כל מה שיפה בכל סגנון עיצוב אותו נבחר לשלב. 

סוגי עיצוב מודרניים למטבח אייפק שירותי הנדסה ואדריכלות

שיפוץ בית – יתרונות של עיצוב המטבח מחדש 

  • סביבת בישול נעימה יותר – עיצוב מטבח מחדש בהחלט מביא איתו המון יתרונות עבור אלו שנהנים מבישול. כך נוכל ליהנות מחלל פרקטי יותר, אך גם מעוצב בצורה הרבה יותר יפה ונעימה.
  • מטבח שמדגיש את כל מה שאנחנו אוהבים – במידה ובחרנו לעבוד עם חברת אדריכלות ועיצוב פנים מנוסה בכל הנוגע לתכנון מטבחים, בהחלט נוכל ליצור את מטבח חלומותינו – כזה אשר יכיל את כל מה שאנחנו צריכים מבחינה פרקטית, אך גם יכלול את כל מה שאנחנו אוהבים מבחינה עיצובית. תוכלו להיות בטוחים כי מטבח כזה יביא איתו המון הנאה לנו וכל בני הבית.

עשוי לעניין אתכם | מגמות עכשוויות בעיצוב הבית לשנת 2024 >> 

באילו חומרים נרצה להשתמש עבור עיצוב פנים של המטבח?

ובכן, בחירת החומרים משתנה כמובן בהתאם לסוג העיצוב שבחרנו להתבסס עליו. כך לדוגמא, אם נבחר סגנון עיצוב תעשייתי נרצה לעבוד עם חומרים כמו בטון, מתכת ועץ חשוף. מנגד, אם בחרנו סגנון שהוא יותר מינימליסטי נרצה לשלב חומרים עם נראות פשוטה יותר, כמו עץ ואבן. בכל אופן, חשוב מאוד לשים דגש על בחירת חומרי גלם איכותיים ככל הניתן עבור המטבח החדש שלנו.

סוג עיצוב חומרים מומלצים
עיצוב תעשייתי בטון, מתכת, עץ חשוף
עיצוב מינימליסטי עץ, אבן
עיצוב כללי למטבח חומרי גלם איכותיים כמו עץ מלא, גרניט

טיפים לעיצוב סלון בסגנון מודרני >> 

עיצוב פנים מושלם עם חברת אדריכלות

בימינו לא מעט חברות אדריכלות עובדות עם מעצבי פנים מהשורה הראשונה, וזאת במטרה לתת לכל הלקוחות שלהן את החוויה האולטימטיבית, בטח כאשר מדובר בעיצוב מטבח. כאשר נעבוד עם חברה כזו, נוכל ליהנות מליווי של אנשי המקצוע הטובים ביותר עבור תכנון המטבח שלנו, ואילו התוצאה שתתקבל היא כמובן מטבח שמעוצב בדיוק בהתאם להעדפות האישיות שלנו, הן מבחינה פונקציונלית והן מבחינה עיצובית. 

בחירת חברת הנדסה ואדריכלות עם ניסיון - אינפוגרפיקה אייפק

מה למדנו בכתבה:

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

חברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה הוקמה על מנת לתת שירות להוצאת היתרי בניה. החברה הוקמה לתת מענה מקצועי מהיר ויעיל לתושבים למימוש והוצאת זכויות הבניה בנכס שבבעלותם.

אנו בחברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה מבינים ויודעים את צורכי הלקוח ומיישמים את הצרכים תוך כדי תכנון מיטבי של הבניה המבוקשת. חשוב לנו לתת מענה אמין בהליך הוצאת ההיתר, לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו, ככל שתלוי בנו, ולתת שירות יוצא דופן ללקוחות.

לינקים שימושיים:

אודות | הצוות שלנו | גוגל | פייסבוק

פגישת יעוץ ואבחון הכוללת בדיקה ראשונית הינה ללא עלות