בניה קלה בית פרטי

אם חשבתם שבניה של בית פרטי חייבת להיות פרויקט ארוך, מורכב ויקר מאוד, זה הזמן להכיר את החידוש שהגיע לישראל רק בשנים האחרונות ושמו בנייה קלה. בזכות השיטה שנציג להלן, תראו כיצד בניית בית פרטי יכולה להיות קלה יותר, מהירה יותר ואפילו משתלמת יותר.

מהי בניה קלה?

בנייה קלה, הידועה גם בשם בנייה מתועשת, היא שיטת בנייה מודרנית, החדשה ביותר. שיטת הבנייה הקלה מבוססת על שימוש מירבי באלמנטים מוכנים מראש ופחות עבודת בניה באתר. כלומר, החלקים ברובם מיוצרים במפעל ולאחר מכן מועברים לאתר הבנייה לשם הקמת הבית הפרטי, במהירות ותוך הקפדה על סטנדרט גבוה.

זהו תהליך המאופיין ביעילות רבה, יחס מצוין של עלות מול תועלת. חשוב לא פחות, בנייה קלה של בית פרטי בשיטה הזאת מאפשרת מקסימום בקרת איכות, הן בזמן הייצור של הרכיבים והן תוך כדי הקמה (ביצוע באתר, על הקרקע). שיטה זו עומדת בניגוד מוחלט לגישת הבנייה הקונבנציונלית, שכוללת הובלת הרבה חומרי גלם ושימוש בבניה מסורתית עתירת כוח אדם.

>> תוספות בניה קלה

באנר הנעה לפעולה IPAC

ההבדלים בין בניית בית פרטי בבנייה קלה לבין השיטה המסורתית

אחד ההבדלים המרכזיים שבין בנייה קלה לשיטות הבניה המסורתיות טמון בשימוש באלמנטים מוכנים מראש (בבנייה קלה). בנייה מסורתית, מרבית הביצוע נעשה אך ורק באתר, ללא רכיבים מוכנים מראש. הבדל יסודי זה מוביל למספר הבדלים משמעותיים:
עלות וזמן הביצוע – בנייה קלה נוטה להיות חסכונית וגם ומהירה יותר, שכן העבודה באתר מתקצרת.
איכות – בנייה קלה יודעת לספק גימור איכותי יותר, בזכות שליטה בתהליך ייצור החלקים, לרבות קירות, גגות ורכיבים בנויים אחרים.
כוח אדם ותחזוקה – בניה קלה צורכת פחות כוח אדם. עם זאת, בנייה מסורתית לרוב מצריכה פחות תחזוקה שוטפת (במיוחד אם משווים שימוש בבטון ובלוקים לעומת שימוש בעץ).
השפעה סביבתית ופסולת בניין – בנייה קלה ידועה כידידותית יותר לסביבה. כמו כן בנייה קלה של בית פרטי לא גוררת תוצרי לוואי של פסולת בניין מרובה, ביחס לבניה מסורתית.

>> הוספת מרפסת שמש

מהם היתרונות והחסרונות של בניה קלה?

אחרי שתיארנו את הבסיס של בנייה קלה, בואו נכיר יותר מקרוב את היתרונות והחסרונות

יתרונותחסרונות
בנייה קלה של בית פרטי מפחיתה עלויות לעומת שיטות מסורתיות. זה נובע למשל בשל זמני בנייה מהירים יותר, פחות צורך בכוח אדם, פחות צורך בפינוי פסולת.בחלק משיטות הבניה, עשויה להידרש תחזוקה רבה יותר. כך למשל אם עושים שימוש ברכיבי עץ. 
בתים פרטיים ניתן להשלים בתוך כמה חודשים, איך צורך להמתין להתארכות הבניה עוד ועוד. לא ניתן להקים ממ"ד בשיטת בניה קלה. זאת אומרת שיש צורך לתכנן מראש הקמת ממ"ד בנפרד, בשיטה הוותיקה על מנת לעמוד בתקנות ולספק מקסימום ביטחון לבעלי הבית. 
בתים שנבנו בשיטה זו נחשבים לעמידים מאוד בפני רעידות אדמה. כמו כן, הם בעלי בידוד משופר, הן בידוד תרמי והן בידוד אקוסטי. צריך לגייס אנשי מקצועי מיומנים בשיטת הבניה הקלה. לא כל קבלן בקיא בכך די הצורך. 
בתים שנבנו בשיטה זו נחשבים לעמידים מאוד בפני רעידות אדמה. כמו כן, הם בעלי בידוד משופר, הן בידוד תרמי והן בידוד אקוסטי. חומרי בנייה קלים, כמו עץ, יכולים להיות בעלי תוחלת חיים מופחתת בסביבות חמות, בין היתר בגלל סכנת שריפה, התפשטות תרמית, ספיגת לחות ובידוד מופחת. יש צורך באמצעי הפחתה ותחזוקה כדי להתמודד עם החסרונות הללו.
קירות הבנויים בבנייה הקלה הם ישרים ומדויקים במיוחד. אחידות הביצוע עולה על המקובל בשיטות בניה מסורתיות. 

תקנים של בניה קלה, הבסיס לבניה איכותית

בנייה קלה נחשבת עדיין לפחות נפוצה בישראל, ביחס לבניה רגילה. יחד עם זאת, בניית קלה כפופה לכל החוקים והרגולציה שמקיפים את ענף הבניה כולו. התקנים יודעים להגדיר שימוש בחומרים, הקמת יסודות, פינוי פסולת, תקני עמידה ברעידות אדמה וכן הלאה. כאשר בוחרים להקים בית בבנייה קלה, בחרו קבלנים מנוסים הבקיאים בתחום ומקפידים על עמידה בתקנים של בניה קלה. לייעוץ חשוב בנושא זה, תוכלו לפנות לאנשי המקצוע של חברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה.

בניה קלה בקרב בתים פרטיים

לא מעט יזמים נוהגים להשתמש בטכניקות של בניה קלה גם בקרב בניית בתים פרטיים, וזאת בשל כמה סיבות עיקריות. תחילה, חשוב מאוד להדגיש כי תהליך בניה קלה בדרך כלל ייתן לנו תהליך בניה הרבה יותר מהיר ופשוט בהשוואה לשיטות המסורתיות של בניה ישנה. באמצעות בניה קלה, נוכל להקים בית פרטי תוך מספר חודשים בודדים אפילו.

מעבר לכך, בניה קלה ידועה בתור טכניקה הרבה יותר חסכונית בעלויות ומשאבים, זאת מאחר ורוב הרכיבים בהם משתמשים מיוצרים מראש, עוד במפעל. כמובן שלצד כל אלו, אי אפשר להתעלם מהיתרון המובהק של חיסכון אנרגטי יוצא דופן, לצד גמישות עיצובית חסרת תקדים שתעזור לנו להוציא את המיטב מכל פרויקט שנערוך באמצעות השיטה הזו.

עשוי לעניין אתכם | בניה קלה ללא היתר >>

דברים נוספים שחשוב לדעת

אולם, לצד כל היתרונות של בניה קלה – יש לא מעט נקודות שחשוב לקחת בחשבון. כך לדוגמא, עלויות התיקון יהיו הרבה יותר יקרות במידה ויהיו ליקויים כאלו או אחרים אותם נצטרך לתקן, או חלילה נזק לאחד מרכיבי המבנה בשל פגיעות שונות. כמו כן, כדאי לקחת בחשבון גם כי מדובר בשיטה הרבה פחות גמישה במידה ותרצו לערוך שינויים עתידיים, זאת מאחר ומסובך להתאים בשנית רכיבים נוספים לאותם רכיבים שעבדנו איתם מראש ויוצרו במפעל מבעוד מועד. 

4 נקודות שיש לקחת בחשבון עבור בניה קלה IPAC

מידע נוסף שעשוי לעניין אתכם | היתר להוספת הרחבת מרפסות >>

חוץ מבית פרטי – אילו עוד מבנים נוכל להקים באמצעות השיטה הזו?

כמובן שנוכל להקים באמצעות בניה קלה גם בניינים, אך גם לא מעט מבנים מיוחדים כמו מבני דיור מוגן, בתי יתומים, מעונות עבור סטודנטים ועוד. מדובר גם בשיטה נהדרת עבור מבנים ציבוריים כמו מתנסים, מרכזים קהילתיים, אולמות ספורט של בתי ספר וכן הלאה. גם עבור מבנים מסחריים כמו קניונים, חניונים, אזורי מסחר ומשרדים נוכל למצוא לא מעט יתרונות כאשר נבנה באמצעות השיטה הזו.

תכנון התקציב – כך תעשו זאת נכון

אחרי שהבנו כל מה שצריך לדעת בנוגע לבניה קלה, הגיע הזמן להתקדם הלאה – ולהבין איך מתכננים את התקציב בצורה נכונה. כמובן שלפני הכל עלינו להתייעץ עם אנשי המקצוע הנכונים, ולהשקיע לא מעט בבחירת אלו שילוו אותנו לאורך הפרויקט. לאחר מכן, עלינו להבין פחות או יותר מה יהיה היקף הפרויקט שנערוך.

כדאי לערוך באותו שלב גם סקר שוק, ובשלב זה אף נרצה לאגד כמה שיותר הצעות מחיר מקבלנים שונים – כך נוכל להבין פחות או יותר מה המחיר הממוצע בגין כל עבודה, וכמובן גם על איזו הצעה הכי כדאי לנו ללכת לאחר שיש לנו כמה הצעות לשחק איתן.

אחרי שסיימנו עם כל אלו, נעבור לבניית מודל תקציב מסודר לפיו נעבוד. אולם, חשוב מאוד להדגיש כי בניית בית זהו תהליך מאוד מורכב, עם לא מעט שינויים באמצע הדרך – כך שבהחלט ייתכן מצב בו נצטרך לחרוג מעט מהתקציב שלנו. 

תכנון בית פרטי >> 

איך לבחור קבלן לבניה קלה לבית פרטי?

בחירת הקבלן המתאים להקמת הבית הפרטי שלכם, בבניה קלה, היא כמובן דבר יסודי וחשוב ביותר. בחירת הקבלן, כפי שמסבירים מחברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה, היא זו שתשפיע על איכות הבניה, טיב החומרים והגימור.

איך לבחור קבלן לבניה קלה לבית פרטי - אינפוגרפיקה אייפק
ניסיון מצטבר – חפשו קבלנים בעלי ניסיון עשיר ומצטבר בבנייה קלה. ניסיון בשיטה זו מבטיח ביצוע מוצלח גם בפרויקט הבניה שלכם.
אישורים – ודאו שהקבלן שבו בחרתם הינו קבלן מורשה, שהוא פועל עם ביטוח ומכיר היטב את תקנות הבניה ואת חוקי הבניה הרלוונטיים.
המלצות – בשביל השקט הנפשי שלכם, וודאו מראש כי הקבלן הינו בעל המלצות מלקוחות שבנו בית פרטי הדומה בגודלו או במאפייניו האחרים לבית החלומות שלכם.
גילוי לב ושקיפות – העדיפו קבלן ביצוע שמספק הערכות מחיר מפורטות ולאחר מכן חותם מולכם על מפרט מלא של העבודה וכתבי הכמויות.
כעת, לאחר שאתם מבינים יותר על המשמעות של בניית בית פרטי בשיטת הבניה הקלה, אתם מוזמנים לרדת לפרטים מעמיקים יותר. לרשותכם חברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה, וותק רב בפרויקטים מגוונים, ניסיון שעובד בשבילכם.

מה למדנו בכתבה:

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

חברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה הוקמה על מנת לתת שירות להוצאת היתרי בניה. החברה הוקמה לתת מענה מקצועי מהיר ויעיל לתושבים למימוש והוצאת זכויות הבניה בנכס שבבעלותם.

אנו בחברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה מבינים ויודעים את צורכי הלקוח ומיישמים את הצרכים תוך כדי תכנון מיטבי של הבניה המבוקשת. חשוב לנו לתת מענה אמין בהליך הוצאת ההיתר, לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו, ככל שתלוי בנו, ולתת שירות יוצא דופן ללקוחות.

לינקים שימושיים:

אודות | הצוות שלנו | גוגל | פייסבוק

פגישת יעוץ ואבחון הכוללת בדיקה ראשונית הינה ללא עלות