תוספות בניה קלה

מהי בניה קלה?

בנייה קלה מתייחסת לתהליך בניה מואץ, שמתבסס על מכלולים, חלקי מבנה, לוחות, פאנלים ומרכיבים מוכנים מראש. בניגוד לבניה מסורתית (בלוקים, בטון, יציקות), בבניה קלה עושים שימוש ברכיבים שמיוצרים מראש, על פי מפרט ידוע או על פי הזמנה אישית. הייצור נעשה במפעל ותחת בקרת איכות קפדנית. זוהי שיטה רב תכליתית, יעילה מאוד, שיכולה לשמש לא רק לבנית מבנה מגורים או משרד שלם, אלא גם לצורך הרחבה ותוספות בניה.

 

באנר הנעה לפעולה IPAC

אילו תוספות בניה ניתן לבנות בשיטת הבניה הקלה

ניתן להקים ולבנות מגוון רחב של תוספות בבניה קלה, כגון למשל:

  1. תוספות חדר – תוספות בניה קלה מסוג זה יכולות לאפשר הקמת של חדר מגורים, חדר שינה, משרד ביתי, בניית מחסן בחצר, קליניקה, חדר רחצה ועוד. זוהי אפשרות מצוינת אם יש צורך בתוספת שטח בנוי, במקום קיים, מבלי צריך להתחיל לחפש דירה או בית גדולים יותר.
  2. תוספות קומה – במקרים מסוימים, במקום להקים חדר יחיד, עדיף להקים קומה שלמה נוספת. הוספת קומה שלמה מכפילה את שטח המגורים שלכם ויכולה לאפשר הקמה של יחידת דיור נפרדת במידת הצורך.
  3. תוספות על הגג – בבתים פרטיים או בדירות גג מסוימות, ניתן להקים תוספת בניה על הגג, בבניה קלה. תוספת בניה קלה על הגג יכולה להשתלב מעל גג בנוי חלקית, על גג מרוצף או לא מרוצף.
  4. סגירת מרפסת או הוספת מרפסת – תוספות בניה קלה מאפשרות במידת הצורך להפוך מרפסת פתוחה לחדר מקורה. אפשרות אחרת היא להקים מרפסת שמש, בבית שאין בו מרפסת כזאת.

יתרונות מול חסרונות בבניה קלה

יתרונות:

  • חסכוני – תוספות בבנייה קלה לרוב מבוצעות בעלות משתלמת למדי. בהשוואה להוצאות הכרוכות בשיפוץ בית שיטות מסורתיות, פערי העלויות יכולים להיות משמעותיים.
  • זריזות – פרויקטים של הוספת תוספת בנייה בשיטה קלה מתחילים ומסתיימים מהר יותר. המשמעות היא שתוכלו ליהנות ממרחב גדול יותר, בזמן קצר יחסית.
  • מינימום הפרעה לשגרה – תוספות בבנייה קלות מישומות באופן שכמעט ולא מפריע לחיי היום יום בזמן העבודות. אפשר להמשיך להתגורר בבית מבלי להרגיש שאתם נמצאים בתוך אתר בניה. כלומר, אין צורך לעבור לדירה חלופית בזמן העבודות.

חסרונות:

  • לא הכל ניתן להקים בבניה קלה – למשל לא ניתן להקים ממ״ד בבניה קלה.
  • עיצוב – בעת בניה של תוספ, לא תמיד ניתן לבחור כל עיצוב שרוצים. עשויות לחול הגבלות מסוימות, לעומת בניה של מבנה חדש או לעומת הריסה ובניה.
  • מומחיות – יש צורך למצוא קבלן שמתמחה בכך. לא כל קבלן מכיר לעומק את נושא תוספות הבניה בשיטת הבניה הקלה.

האם חובה להוציא אישור בנייה לתוספת בניה קלה ולמה זה חשוב?

השאלה האם אתם זקוקים להיתר עבור תוספת הבנייה הקלה תלויה מאוד בסוג התוספת שאתם רוצים להקים. ככלל, כאשר התוספת נעשית בתוך מבנה ולא בשטח חיצוני או חשוף, יש סיכוי טוב שניתן לבצע את הפעולה כחוק, ללא צורך באישור או היתר בניה. עם זאת, שינויים דרסטיים ותוספות כגון הוספת חדר, הוספת קומה, הוספה/הרחבה של מרפסת שמש, מחייבות קבלת אישור. בכל מקרה, חשוב שאתם או מישהו מטעמכם יבדוק את הדברים מראש עם מחלקת הבנייה ברשות המקומית, בכדי להבטיח עמידה בתקנות. שימו לב, אי קבלת האישורים הדרושים עלולה להוביל לבעיות משפטיות שיצוצו במוקדם או במאוחר (למשל בעת מכירת הבית בעתיד). על מנת שלא להסתבך עם השקעת כסף וזמן בבניה שלא על פי חוק (מה שעלול להסתיים עם קבלת צו הריסה), מוזמנים להתייעץ כעת עם חברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה, לפתרונות תכנון, עיצוב ורישוי.

זה אפשרי – הוספת חדר לבית בתוך מספר שבועות

כאמור, אחד היתרונות הבולטים של תוספות בנייה קלות הוא המהירות שבה ניתן להשלים את התוספת. על מנת לסבר את האוזן, נגלה כי כאשר אתם בוחרים להתקדם בשיטת עבודה מסוג זה ובוחרים קבלן מנוסה ויעיל, בתוך שבועות ספורים הכל יכול להיות כבר מאחוריכם. תוספת של חדר בבנייה קלה או מתועשת יכולה להתבצע בתוך שבועות ספורים. אם הבית צפוף לכם, כאשר אתם מגדילים את המשפחה ומתכוננים ללידת תינוק, צריכים חדר שינה נוסף, חדר אורחים, מטבח או משרד ביתי, בניה קלה יכולה להיות הדבר הנכון, במקום הנכון.

תוספות בנייה קלה תמונה לדוגמה - ipac

ניצול נכון של הגג – לבנות תוספת בבניה קלה על הגג

תוספות בניה על גגות צברו פופולריות בשנים האחרונות. מלבד העובדה שניתן להקים תוספת על הגג במהירות רבה למדי, זה גם יכול לחסוך את השימוש בתמיכות ובקונסטרוקציה יקרה. בניה קלה יכולה לאפשר הקמת חדרים בנויים שמשקלם קל בהרבה ביחס לחדרים דומים בשיטת בניה מסורתית. תוספות לגג יכולות להתאים לא רק במבני מגורים אלא גם במבנים עסקיים ומגדלי משרדים.

מחירי תוספות בניה בבניה קלה

וכעת, אי אפשר בלי כמה מילים על עלויות. למי שרוצה להתקדם הלאה, שימו לב שהמחירון שלפניכם הינו כללי ולא סופי, שכן יש הבדלי חומרים והעלויות הסופיות תלויות בגורמים רבים. תוספות בניה קלה מושפעת מגורמים כגון מיקום הנכס, סוג הנכס הקיים ומאפיינים אדריכליים, סוג התוספת, החומרים והמפרט הרצויים לכם, עלויות שינוע, עלויות תכנון ועבודה.

אינפוגרפיקה מחירי תוספות ביה בבניה קלה - ipac

מה למדנו בכתבה:

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

חברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה הוקמה על מנת לתת שירות להוצאת היתרי בניה. החברה הוקמה לתת מענה מקצועי מהיר ויעיל לתושבים למימוש והוצאת זכויות הבניה בנכס שבבעלותם.

אנו בחברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה מבינים ויודעים את צורכי הלקוח ומיישמים את הצרכים תוך כדי תכנון מיטבי של הבניה המבוקשת. חשוב לנו לתת מענה אמין בהליך הוצאת ההיתר, לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו, ככל שתלוי בנו, ולתת שירות יוצא דופן ללקוחות.

לינקים שימושיים:

אודות | הצוות שלנו | גוגל | פייסבוק

פגישת יעוץ ואבחון הכוללת בדיקה ראשונית הינה ללא עלות