סגירת מרפסת זכוכית

סוגי זכוכית למרפסות ואיך בוחרים נכון

ישראלים רבים שוקלים לסגור מרפסת. סגירת מרפסת זכוכית היא אחד הטרנדים החמים בעיצוב הבית, אבל כדאי לדעת שיש יותר מאשר סוג אחד ויחיד של זכוכית. אלה כמה מסוגי הזכוכית הקיימים ומאפייניהם העיקריים:

  1. זכוכית מחוסמת – זוהי הבחירה הפופולרית ביותר למעקות ולסגירות מרפסת. זכוכית זו ידועה בחוזקה הרב. הזכוכית עוברת במהלך ייצורה תהליך מוקפד של קירור מהיר, כדי ליצור אפקט של דחיסה. התוצאה היא לוח זכוכית חזק ועמיד פי כמה לעומת זכוכית רגילה.
  2. זכוכית מחוזקת בקירור הדרגתי – בדומה לזכוכית מחוסמת, הזכוכית עוברת חיזוק על ידי קירור, אבל בצורה פחות מהירה. כתוצאה מכך, הלוחות חזקים יותר מזכוכית רגילה, אך פחות מהזכוכית המחוסמת.
  3. זכוכית בטיחות למינציה – מקובלת מאוד במרפסות ובמעקות זכוכית. לוח הזכוכית מורכב משתי שכבות של זכוכית עם שכבה שקופה ביניהן. צורה זאת מגבירה את חוזקה של הזכוכית ומבטיחה כי במקרה של שבר, הזכוכית נשארת דבוקה ולא מתנפצת לרסיסים.
  4. זכוכית רבודה מחוסמת – שילוב של זכוכית מחוסמת וזכוכית בטיחות שכבתית גם יחד. הזכוכית גם עמידה במיוחד וגם בטיחותית במקרה של התנפצות.

שימו לב, בעת בחירת זכוכית למרפסת, קחו בחשבון גורמים כגון תנאי מזג אוויר וסביבה, עלויות, רמת החשיפה לשמש, העדפה אסתטיות ורמת הבטיחות הרצויה.

באנר הנעה לפעולה IPAC

יתרונות סגירת מרפסת בזכוכית

סגירת מרפסת זכוכית מביאה עימה מספר יתרונות חשובים. יתרונות אלה כוללים היבטים פונקציונליים, היבטים של יופי ואסתטיקה, איכות מודרנית ובטיחות גבוהה. כעת נציין בפירוט כמה מהיתרונות המרכזיים:

  1. כניסת אור טבעי – זהו יתרון משמעותי של מרפסות זכוכית. לוחות הזכוכית מאפשרים כניסה מכסימלית של אור לחלל הבית. בניגוד למרפסות אטומות, מרפסות זכוכית מאירות את האזור שמאחוריהן וכך נוצרת אווירה נעימה ומזמינה מאוד. יתרון זה חשוב באופן מיוחד בבתים שאינם נהנים מכניסת שפע אור שמש מבעד לחלונות.
  2. נוף פתוח ונעים לעין – השקיפות של מרפסות הזכוכית מאפשרת תצפית חופשית לעבר הנוף של הסביבה. זה הופך את הפתרון הזה לבחירה מצוינת לבתים ודירות עם נופים פנורמיים, היקפיים. בני הבית נהנים מתחושת חיבור עם הסביבה, באופן שלא קיים במרפסות סטנדרטיות.
  3. הגנה מרוח – מרפסות זכוכית לא חוסמות את השמש ואת הנוף, אך כן חוסמות את הרוח הנושבת. תכונה זו הופכת את מרפסות הזכוכית לנוחות יותר בתנאי מזג אוויר מגוונים ואידיאליות במיוחד בקומות גבוהות שבהן קריר יותר והרוח נוטה לנשוב בחוזקה.
  4. בטיחות ועמידות – למרות המראה העדין של הזכוכית, מרפסות זכוכית מודרניות מתוכננות בתנאי בטיחות ועמידות גבוהים, לאריכות ימים. הן עשויות כאמור מזכוכית בטיחות, מחוסמת או למינציה, אשר נחשבת לעמידה מאוד בפני שבירה. שילובי זכוכית עם חומרים כמו אלומיניום משפרים את חוזק המרפסת ועמידותה לשנים, בכל תנאי מזג אוויר.

האם סגירת מרפסת בזכוכית מחייבת קבלת היתר בנייה?

תהליך סגירת מרפסת זכוכית עשוי להצריך קבלת היתר בנייה. זה תלוי במספר גורמים, כגון אופי המרפסת, גודל המרפסת, סוג התב”ע, זכויות בניה קיימות ואופי הבניה הסמוכה. אי קבלת האישורים הדרושים עלול להוביל לכך שהבנייה תסווג כבלתי חוקית, ולכך יכולות להיות השלכות כגון חיוב בהריסה, קנסות או תהליך של היתר בניה בדיעבד.
קבלת היתר עשוי להיות תהליך ארוך יחסית ולא תמיד ההצלחה מובטחת. מומלץ להתייעץ עם אדריכל שיוכל ליצור קשר עם העירייה ולייעץ לכם לגבי הסבירות לקבלת האישורים הנדרשים בהתאם למדיניות ולכללי התכנון הקיימים.
במקרים בהם בוצעה סגירת מרפסת ללא היתר בנייה, אדריכל יוכל לסייע בקהלת היתר בדיעבד. קבלת היתר מסוג זה תלויה בגורמים שונים, למשל האם ניתן היה לבצע את העבודה באופן חוקי מלכתחילה, איכות הסגירה, האם השינויים בתכנון לא יוצרים הפרעה לסביבה ועוד.

>> כמה זמן לוקח לקבל היתר בניה

אייפק - סגירת מרפסות זכוכית - תמונה לדוגמה

אילו מסמכים יש להכין לצורך הגשת בקשה להיתר?

לפני הגשת בקשה להיתר יש להביא בחשבון שהתהליך דורש תכנון אדריכלי מסודר. זה כרוך בהתייעצות עם אדריכל שיכול להדריך אתכם בדרישות ובתקנות העדכניות הנוגעות למקרה שלכם. על מנת לפעול בצורה חוקית, יש לבדוק נושאים כגון זכויות הבנייה או אחוז הבנייה לניצול הרלוונטי בנכס שלכם. שימו לב שהתייעצות עם מחלקת ההנדסה או הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יכולה להיעשות עבורכם, על ידי האדריכל שלכם. הוצאת היתר בנייה כפופה לתנאים שונים כגון הגשת כל המסמכים ותשלום מיסים ואגרות לרשות המקומית. ייתכן גם שתתקלו בהיטלים כגון במקרים של השבחת הנכס.

המסמכים הנדרשים תלויים בכל מקרה לגופו ויש משמעות לתקנות של הרשות המקומית. באופן כללי, יהיה עליכם להכין:

  1. טפסי בקשה – טפסים שניתנים על ידי הרשות המקומית או ועדת התכנון. יש למלא את הבקשה ולהגיש אותה כנדרש.
  2. תוכניות אדריכליות מפורטות – נועדו להמחיש את אופי הסגירה, כולל מידות וחומרים שישמשו בהתקנה.
  3. מסמכי בעלות – לשם הוכחת בעלות על הנכס בו ממוקמת המרפסת.
  4. מסמכי זכויות בנייה – מסמכים המציגים את זכויות הבנייה או את אחוזי הבנייה המותרים עבור הנכס שבו מדובר.
  5. אישורי תשלום אגרות – קבלות בגין תשלום המיסים, אגרות או היטלים המוטלים על ידי הרשות המקומית הרלוונטית.
  6. אישור שכנים – בבתים משותפים, עשויה להידרש הסכמת שכנים.

רצוי בשלב מוקדם להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך, כגון אדריכל מומחה בתחום בתכנוני מרפסות  וזכויות בניה, שיוכל לשפוך אור במקרה שלכם. נציג מטעמכם יעזור להבטיח כי כל הדרישות מתמלאות ותוכלו להבין היטב את התהליך, למנוע בעיות בשל בניה לא חוקית, קבלת צווי הריסה וקנסות. האדריכל יתייחס לאופי המרפסת, סוג המבנה, המיקום ועוד.  

כמה זמן לוקח להוציא היתר ואיך מתמודדים עם התנגדויות

תהליך קבלת היתר בנייה לסגירת מרפסת לוקח בממוצע בין שנה וחצי לשנתיים. יש לציין כי פרק הזמן בפועל תלוי ברשות המקומית, באופי הנכס, מורכבות התוכנית הרצויה ושינויים נוספים במידה והם נדרשים. שימו לב שפרק זמן זה איננו מביא בחשבון מכשולים אפשריים כגון התנגדויות מצד השכנים. יחד עם זאת, נציין כי בהתנהגות נכונה ניתן פעמים רבות לעקוף מכשולים מבלי להיקלע לבעיות. כאשר מתמודדים עם חשש להתנגדויות מצד השכנים, קחו בחשבון את הטיפים הבאים:

  1. אל תסתירו, דברו בשקיפות – צרו קשר עם השכנים בשלב מוקדם של התהליך. הסבירו בפתיחות והבטיחו לעשות הכל כדי שכל הצדדים יהיו מרוצים.
  2. ספקו מידע קונקרטי – הציגו את התוכניות האדריכליות, הסבירו כיצד תתבצע הבנייה, והבטיחו לפעול כך שיהיו לשכנים כמה שפחות הפרעות.
  3. אם צריך, היעזרו בגישור – אם מתעוררות התנגדויות משמעויות, תוכלו לנסות גישור מקצועי. מגשרים מנוסים במציאת פתרונות שמקובלים על כל הצדדים, לעיתים תוך חשיבה מחוץ לקופסא.
  4. ייעוץ מעורך דין – במקרים בהם אין מנוס ולא ניתן למוסס את התנגדויות בצורה ידידותית, תוכלו להתייעץ עם עורך דין בתחום הנדל”ן, תקנות בניה וסכסוכי שכנים.

איטום ובידוד המרפסת – חשיבות איכות הביצוע

לא רק הזכוכית ואיכותה חשובים בסגירת המרפסת. בכל מצב של סגירת מרפסת בזכוכית יש להקפיד על ביצוע איכותי של איטום ובידוד. אלה אלמנטים משמעותיים המשפיעים על טיב המרפסת, עמידותה ושלימותה לאורך שנים. ביצוע נכון באזורים המתאימים במרפסת ובסביבתה, יכול למנוע בעיות כגון חדירת מים ודליפה, חדירת רוח, בריחת חום החוצה ועוד.

שיקולים מרכזיים באיטום ובידוד המרפסת:

  1. ודאו שההתקנה נעשית על ידי אנשי מקצוע בתחום. עליהם להבין היטב בבניית מרפסות, סוגי חומרים, פתרונות איטום ובידוד.
  2. וודאו שמשתמשים בחומרים איכותיים. איכות חומרי האיטום והבידוד משפיעה באופן מובהק על עמידות המרפסת בתנאי החורף ועל עמידותה בפני בלאי.
  3. עמידה בתקנות בניה ובתקנות איכות מבטיחה שקט נפשי. רצוי לוודא כי ההתקנה עומדת בכל תקני הבנייה, איכות חומרים וביצוע.
  4. תחזוקה שוטפת – לאחר ההתקנה, רצוי להקפיד על בדיקות תחזוקה שוטפות. גם חומרי בידוד ואיטום מעולים לא חסינים מפני בלאי. בדיקות תקופתיות על ידי מומחי איטום ובידוד יכולות לעזור לזהות ולטפל בבעיות בשלב מוקדם, לצורך מניעת תקלות ובלאי מואץ, נזקי מים וכדומה.

כמה עולה לסגור מרפסת בזכוכית?

עלות סגירת מרפסת עם זכוכית תלויה במפרט של העבודה, סוג הזכוכית (לכל סוג של זכוכית יש מחיר אופייני למטר) וגורמים רבים אחרים. הגורמים המשפיעים על העלות כוללים בין היתר את גודל המרפסת, סוג הזכוכית בה נעשה שימוש והעובי, מורכבות ההתקנה ואיכות העבודה והגימור. חשוב להבין כי פתרונות מותאמים אישית מבחינה עיצובית ופונקציונלית ישפיעו על המחיר.
קחו בחשבון שהאפשרות הזולה ביותר, במיוחד אם הפער הוא משמעותי, עשויה להיות בחירה פחות טובה. עבור איכות ועמידות צריך לשלם בהתאם, אך כמובן שאין סיבה לשלם מחירים מופרזים. על כל פנים, עבודה איכותית יכולה לחסוך כסף וטרחה לאורך זמן – מפני שתצטרכו פחות תחזוקה, פחות תיקונים ותיהנו ממרפסת מעולה ואיכותית במיוחד להרבה שנים.

טיפים לבחירת קבלן איכותי ואמין להתקנה

לסיום, כמה טיפים שיעזרו לכם בבחירת הקבלן המתאים להתקנת מרפסת זכוכית ראויה לשמה:

  1. התחילו בחיפוש קבלני מרפסות או מתקינים מקצועיים, המתמחים במרפסות זכוכית.
  2. חפשו ביקורות ובקשו המלצות וחוות דעת מפורטות. שימו לב שההמלצות מתייחסות למרפסות באיכות, בטיב ובסגנון שאתם רוצים.
  3. בדקו ניסיון רלוונטי. קבלן המרפסות צריך להיות בעל רישוי ועם ביטוח מקצועי.
  4. אל תוותרו על התרשמות מעבודות קודמות. לקבלן ומתקין מקצועי יהיה תיק עבודות עשיר של פרויקטים שהושלמו ושתוכלו להתרשם.
  5. בקשו הצעת מחיר מלאות ולא רק הצעות עם השורה התחתונה. פניתם לכמה קבלני מרפסות? כעת בקשו הצעות מחיר מפורטות. הצעות כאלה צריכות לכלול פרטים על סוגי חומרים, עלות עבודה, זמני ביצוע וכיוצא בזה.

מה למדנו בכתבה:

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

חברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה הוקמה על מנת לתת שירות להוצאת היתרי בניה. החברה הוקמה לתת מענה מקצועי מהיר ויעיל לתושבים למימוש והוצאת זכויות הבניה בנכס שבבעלותם.

אנו בחברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה מבינים ויודעים את צורכי הלקוח ומיישמים את הצרכים תוך כדי תכנון מיטבי של הבניה המבוקשת. חשוב לנו לתת מענה אמין בהליך הוצאת ההיתר, לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו, ככל שתלוי בנו, ולתת שירות יוצא דופן ללקוחות.

לינקים שימושיים:

אודות | הצוות שלנו | גוגל | פייסבוק

פגישת יעוץ ואבחון הכוללת בדיקה ראשונית הינה ללא עלות