עיצוב משרדי הייטק

ישראל כידוע, נחשבת לאומת ההייטק. משרדי הייטק וסטארטאפים עומדים בחוד החנית של הביקוש לעיצובים חדשניים ומרהיבים. אולם עיצוב משרדי הייטק במיטבו לא מתמקד רק באסתטיקה. העיצוב מגלם בתוכו רצון וציפייה להטמעת מאפיינים כגון גמישות, יצירתיות ופתרונות לחיזוק שיתוף פעולה בצוות.

באנר הנעה לפעולה IPAC

עיצוב משרדי הייטק וסטארטאפ בגישת אופן ספייס

גישת אופן ספייס היא גישה מובילה של עיצוב משרדים להייטק, מכיוון שרעיון זה עונה באופן ברור על הצרכי מגזר ההייטק בכלל והסטארטאפים בפרט. שיטת אופן ספייס נועדה לשלב בין חללי עבודה גדולים ואסתטיים לבין פונקציונליות הרצויה בענף. כל זאת בשילוב אלמנטים שניתנים להתאמה ושינוי לפי הצורך. גישה זו מדגישה את החשיבות של שיתופי הפעולה בין אנשים וצוותים, וזה מתבטא בעיצוב פתוח עם מעט מחיצות או מחיצות שקופות וחלקיות.
עיצוב משרדי הייטק בשיטת אופן ספייס, מתחיל עם זיהוי הדינמיקה הייחודית והתרבות של החברה. חשוב להכיר בכך שבהייטק נדרשת פעמים רבות סביבת עבודה שיכולה להסתגל לשינויים מהירים למשל בגודל הצוותים, בהיקפי הפרויקטים. לכן, גם העיצוב המועדף יהיה גמיש מטבעו. נעשה שימוש נרחב ברהיטים מודולריים, במחיצות ניידות שניתנות לסילוק או קיפול, חדרים רב תכליתיים.

דגשים אלה נחשבים למובילים:

  1. משרדי הייטק מצוידים בחידושים הטכנולוגיים האחרונים. שיטת אופן ספייס משלבת טכנולוגיה חכמה, למניעת הסחות דעת ושיפור פרודוקטיביות.
  2. איזון נבון בין שטחים פתוחים לבין פינות פרטיות הוא אלמנט חשוב. עיצוב אזורים משותפים נועד לשמש לפגישות רשמיות ולא רשמיות, לטובת ישיבות סיעור מוחות אך גם לרגיעה והפסקה. במקביל, חדרים פרטיים או אזורים שקטים, יתאימו לשיחות פרטיות ועבודה בתנאי שקט וצורך בבריכוז גבוה.
  3. עיצוב משרדים מודרניים ועדכניים עשוי לשלב חומרים ידידותיים לסביבה או ממוחזרים, חלונות גדולים לכניסת אור מבחוץ, הקצאת מקומות במשרד לאירוח ילדים קטנים או חיות מחמד, הקצאת מקום לחדרי כושר או חדרי מדיטציה והתרגעות.
  4. במקביל, עיצוב המשרד נותן מקום של כבוד לתרבות הארגונית ולמיתוג, לחזון ולערכים בארגון.

אולי יעניין אותך:

עיצוב דירות יוקרה | עיצוב דירות קטנות

מה מייחד ומאפיין משרדי הייטק וסטארטאפ?

משרדי הייטק וסטארטאפ מאופיינים כאמור, בגמישות, הסתגלות וקדמה טכנולוגית, תוך מיקוד ברווחת העובד לצד מרחב לשיתופי פעולה ועבודת צוות. מה שמייחד, לאור זאת, את עיצוב המשרדים אלה הדברים הבאים:

  • חללי עבודה גמישים – עיצוב משרדי הייטק כך שיתאימו לצרכים שונים.
  • עיצוב יצירתי ומעורר השראה – שימוש בצבעים עזים, ריהוט ייחודי ואלמנטים מעוררי השראה להעצמת סביבה יצירתית.
  • קידום בריאות העובדים – שימוש בריהוט ארגונומי, הקצאת אזורים לרגיעה, פעילות גופנית, עבודה לצד מנוחה.
  • עיצוב סביבתי – למשל תאורה חסכונית באנרגיה, שילוב מתקני מחזור.
  • אזורי פנאי מעוצבים בצורה ביתית – מתאימים לגיבוש, פנאי לצד חשיבה משותפת וסיעור מוחות (באופן לא פורמלי או פורמלי למחצה).
  • מיתוג – עיצוב משרדים המשקף ומחזק את זהות המותג וערכי החברה

תמונה של משרד הייטק מעוצב בשיטפ ״אופן ספייס״. ביצוע ע״י חברת ipac

חשיבות האיזון בין חדשנות לפונקציונליות במשרדי הייטק

משרדי הייטק וסטארטאפ חייבים לאזן בין חדשנות לפונקציונליות כדי ליצור משרדים אסתטיים אבל בגישה פרקטית. איזון שכזה מעודד יצירתיות, פרודוקטיביות ומתאים לגמישות הנדרשת בהייטק. את האיזון הזה ניתן להשיג למשל, על ידי הטמעת טכנולוגיה משרדית חכמה, תאורה אוטומטית, בקרת טמפרטורה, מערכות גילוי ואבטחה חכמות. כמו כן נהוג לעשות שימוש בריהוט בריאותי ומודולרי לצד שילוב טכנולוגיה שיתופית. בעמדות העבודה נהוג לשלב חיבורי טעינה ושקעים, צגים מתכווננים. כמו כן נהוג להקצות אזורי קבלת פנים ופגישות, הרבה שימוש בעזרים טכנולוגיים, לוחות גרפיים ומצלמות, כלים לשיפור שיחות ועידה אונליין ועוד.

מהם השלבים המקצועיים לתכנון ועיצוב משרדי הייטק וסטארטאפ?

שלבים מרכזיים בתכנון ועיצוב משרדי הייטק וסטארטאפ:

  • הגדרת תרבות הארגון וצרכים חיוניים – מקיימים דיונים מעמיקים עם הנהלה ונציגים נבחרים, יחד עם המעצבים או האדריכלים. יחד מנסחים את החזון, לאור התרבות והצרכים המקצועיים.
  • ניתוח שטח וחלל פנים – בודקים לעומק את השטח של המשרד ואופיו. מתייחסים לגודל חדרים, כמות חדרים, זמינות תאורה טבעית, תשתית קיימת מול תשתית רצויה, מגבלות קונסטרוקציה וכיוצא בזה
  • ביסוס הקונספט – מגדירים בהרחבה את קונספט של עיצוב המשרד. הקונספט יכול להוליך אל עיצוב משרדים יוקרתי או לכיוון מתאים אחר, בהתאם לסוג החברה, המיתוג והערכים החשובים.
  • תכנון החלל – גיבוש תוכנית מפורטת לשימוש הנכון והטוב ביותר בשטח המשרד. בשלב זה מחליטים למשל מהו המיקום של עמדות העבודה, היכן יוצבו אזורים שיתופיים, כמה חדרים פרטיים יהיו במשרד, היכן המטבחים וחדרי מנוחה וכן הלאה.
  • תכנון טכנולוגיה ותשתיות – תכנון הצרכים הטכנולוגיים, תשתית IT ורשתות, מערכות תקשורת וכיוצא בזה.
  • שלב ביצוע – בחירת אנשי מקצוע ויישום העיצוב הלכה למעשה.
  • הזמנת פריטים נדרשים – למשל בחירת רהיטים, חיפויים, בחירת תאורה ואלמנטים עיצוביים אחרים.

השפעת עיצוב משרדים על תפקוד העובדים והפרודוקטיביות

עיצוב משרד ממלא תפקיד מכריע בהשפעה על הביצועים והרווחה של העובדים כיחידים ושל הצוות כולו. משרד מעוצב היטב יכול לשפר את הפרודוקטיביות, לעודד את היצירתיות ולסייע בשמירה על בריאות טובה ומצב רוח טוב בקרב העובדים.
אלמנטים כגון תאורה טבעית, ריהוט ארגונומי, ארגון עמדות העבודה ואלמנטים קישוטיים תורמים רבות לסביבת עבודה נוחה מצד אחד ומעוררת מצד שני. אור טבעי, למשל, נקשר לשיפור במצב הרוח וברמות האנרגיה, מה שמשפיע ישירות על הפרודוקטיביות. ריהוט ארגונומי מפחית את הסיכון לאי נוחות ופציעות, ובכך מפחית היעדרויות ומגביר את היעילות.
עיצוב המשרד צפוי להשפיע באופן משמעותי על יחסי האנוש ושיתוף הפעולה בין העובדים. משרדים בהייטק זקוקים לעיצוב שמעודד אינטראקציה ועבודת צוות, העצמת תרבות עבודה דינמית ושיתופית ככל האפשר. על ידי שימוש בעיצוב חדשני ובשילוב עזרים טכנולוגיים, הצוות יתפקד היטב לאור המשימות השונות.

5 סיבות למה חשוב להקפיד על עיצוב פנים למשרדי הייטק

עיצוב פנים מושקע למשרדי הייטק חשוב מכמה סיבות מרכזיות:

  1. עיצוב משרד הוא לא פחות מהמחשה של התרבות, האופי והערכים של החברה. עבור חברות הייטק, עיצוב משרדים נבון, מודרני וחדשני, מעצים את זהותן כפורצות דרך וחדשניות. זה חשוב מאוד בתעשייה זו שרובה ככולה מבוססת על פריצת דרך, יצירתיות, קידמה וחדשנות.
  2. משרד מעוצב היטב עוזר מאוד בגיוס עובדים איכותיים ושימורם. בענף הטכנולוגי התחרותי, סביבת עבודה אסתטית וגם פונקציונלית יכולה לתת לחברות יתרון יחסי בגיוס הון אנושי מצוין.
  3. משרדים שתוכננו מתוך מחשבה על רווחת העובדים (שימוש בריהוט ארגונומי, תאורה טובה, אזורי מנוחה וכיוצא באלה) תורמים לרוח צוות, עובדים שבעי רצון, בריאים ומאושרים יותר. לצד שימור עובדים, עיצוב נאות מקטין היעדרויות בשל מחלות או שחיקה ובכך – ממקסם את התפוקה ומסייע לעמוד בלוחות הזמנים.
  4. משרדי הייטק עם עיצובים גמישים ומודולריים מאפשרים לבצע התאמות לפי הצורך, תוך כדי תנועה. עיצוב מתוכנן היטב מאפשר לשלב פתרונות נוספים, לאור צרכים משתנים ודינאמיים. כל זאת תוך שמירה על משרד פעיל, פונקציונלי ואפקטיבי.
  5. עיצוב מקצועי ואיכותי מסייע לגיבוש צוותים והרמת המורל ברמת הצוות ובכל המשרד ככלל.

5 סיבות למה חשוב להקפיד על עיצוב פנים למשרדי הייטק - ipac

Ipac, לעיצוב המשרד שלכם – חדשנות פוגשת מומחיות

עיצוב משרדי הייטק עם Ipac – בגלל החדשנות, בגלל המומחיות. ב- Ipac אנו מבינים כי העיצוב והפונקציונליות של המשרד שלכם אינם רק יופי בפני עצמו. העיצוב במיטבו נועד לשקף את רוח החברה שלכם, את הערכים שלכם, האני מאמין שלכם. זהו הבסיס להצלחה. מגוון השירותים המקיף כולל בתוכו שירותי אדריכלות, הנדסה, בנייה ועוד, הכל מותאמם לצרכים הייחודיים של כל לקוח. אנו מתמחים במציאת פתרונות גם במצבים מורכבים, יכולים לסייע בהיתרי בנייה ושירותים משלימים נוספים.
המומחיות שלנו לא נגמרת בזה. אנו בקיאים בעיצוב לצד פיקוח מוקפד על תהליכי בנייה או שיפוץ. שירותי האדריכלות והעיצוב משלבים יצירתיות ופרקטיות, במטרה שכל עיצוב משרד יהיה מרהיב חזותית, אפקטיבי, בטיחותי ונוח לעבודה. בחירה ב-Ipac פירושה שותפות אמיתית להגשמת משרד מעוצב, התומך בחדשנות ומגשים הלכה למעשה את החזון והמיתוג שלכם.

מה למדנו בכתבה:

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

אייפק - שירותי אדריכלות והנדסה

חברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה הוקמה על מנת לתת שירות להוצאת היתרי בניה. החברה הוקמה לתת מענה מקצועי מהיר ויעיל לתושבים למימוש והוצאת זכויות הבניה בנכס שבבעלותם.

אנו בחברת Ipac שירותי אדריכלות והנדסה מבינים ויודעים את צורכי הלקוח ומיישמים את הצרכים תוך כדי תכנון מיטבי של הבניה המבוקשת. חשוב לנו לתת מענה אמין בהליך הוצאת ההיתר, לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו, ככל שתלוי בנו, ולתת שירות יוצא דופן ללקוחות.

לינקים שימושיים:

אודות | הצוות שלנו | גוגל | פייסבוק

פגישת יעוץ ואבחון הכוללת בדיקה ראשונית הינה ללא עלות